منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی: دو رویکرد مهم مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم کاهش مالیات تولید و اعطای مشوق مالیاتی هدفمند است تا جلوی خام فروشی را بگیرد. در این بخش رویکرد هوشمندانه ای در این لایحه دیده شده و باید به آن توجه داشته باشیم.

حمایت مالیاتی هوشمندانه از مشارکت مردم در تولید با لایحه اصلاح مالیات های مستقیم

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرفی تمرکز اصلی مالیات‌ستانی را از روی بخش مولد و تولیدی اقتصاد برداشته است و به جای اخذ مالیات از تولید و کار، بر اخذ مالیات از سرمایه و مجموع دارایی تمرکز کرده است. به این ترتیب، در این بخش نیز، فعالیت مولد با بیشترین مشوق‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری در تولید با بیشترین معافیت‌های مالیاتی روبرو شده است و در مقابل فعالیت‌های سوداگرانه و غیرمولد به شدت سرکوب خواهند شد و با ریسک سرمایه‌گذاری مواجه خواهند شد.

در همین رابطه پیرامون اهمیت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در جهت تحقق مسیر حمایتی دولت در مشارکت مردم در جهش تولید با آقای غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رویکرد مثبت دولت در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در جهت حمایت ویژه از کسب و کار ها گفت: یکی از اقدامات مهم در زمینه بحث تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید، بحث حمایت های ویژه مالیاتی از کسب و کارها است که باید صورت بگیرد و دولت در این زمینه با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در این زمینه قدم برداشته است.

وی با بیان اینکه یکی از موانع پیش روی تولید، مباحث مالیاتی است که می بایست اصلاح شود، ادامه داد: معمولا گفته می شود که بین کشش و کوشش رابطه ای وجود دارد، از این رو اگر بخش خصوصی و مردم کوشش کنند ما به هدف می رسیم  لذا برای اینکه این بخش کوشش کنند به کشش نیاز دارند و یکی از کشش ها و ابزارها، مشوق های مالیاتی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه لایحه اصلاح مالیات های مستقیم به جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، بیان کرد: همواره ما وقتی صحبت از خام فروشی می کنیم بلافاصله در ذهنمان خام فروشی در حوزه نفت تداعی پیدا می کند، بنابراین همین که این مسئله را نمی پسندیدم باید آن را برای سایر حوزه ها نیز نپسندیم.

وی در پایان بیان کرد: دو رویکرد مهم مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم کاهش مالیات تولید و اعطای مشوق مالیاتی هدفمند است تا جلوی خام فروشی را بگیرد. در این بخش رویکرد هوشمندانه ای در این لایحه دیده شده و باید به آن توجه داشته باشیم. به واقع اگر به این لایحه به تصویب برسد و اجرایی شود، بستر مشارکت مردم در جهش تولید رقم خواهد خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.