دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: با توجه به آخرین آماری که ما از سازمان ثبت احوال کشور گرفتیم، افت رشد نرخ باروری، در مقایسه با ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ ثابت مانده است.

معدل نرخ شد جمعیت ثابت مانده است / پیگیری تخلف دستگاه‌هایی که ترک فعل کرده‌اند

شکیبا محبی‌تباردر این رابطه که آیا طبق صحبت‌های دکتر رئیس زاده از بحران جمعیت عبور کرده‌ایم یا نه بیان داشت: صحبت‌های دکتر رئیس زاده، رئیس نظام پزشکی این بود که سرعت شیب منفی شدن رشد نرخ باروری کم شده است و دارد به یک وضعیت ثابتی می‌رسد.

وی افزود: حرف دکتر رئیس زاده، حرف درستی است. با توجه به آخرین آماری که ما از سازمان ثبت احوال کشور گرفتیم، افت رشد نرخ باروری، در مقایسه با ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ ثابت مانده است. یعنی با شیبی که داشت از منفی شدن خارج و ثابت شده است.

وی در ادامه گفت: در ۱۵ استان کشور، این نرخ رشد مثبت و در ۴ استان ثابت مانده و در دیگر استان‌ها نرخ رشد همچنان منفی است. با توجه به این آمار معدل کشور ثابت مانده است.

محبی تبار عدم عمل کردن بانک‌ها و خودروسازها به تعهداتشان را ترک فعل خواند و اذعان داشت: ما مجدانه پیگیر عدم اجرای قانون توسط یک سری از دستگاه‌ها که ترک فعل، کم کاری و تخلفاتی داشتند هستیم که این موارد را در توافق با دستگاه‌ها حل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.