رشاد با بیان اینکه غربی‌ها و رسانه‌های معاند این اجتماع باشکوه در تشییع اخیر را برنمی‌تابندگفت: جهان حیرت زده شد از ملتی که این گونه قدردان مسوولان خادمشان است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: جهان حیرت زده قدردانی مردم ایران از مسئولان خدومشان است

آیت الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در جلسه درس خارج فقه اظهار داشت: ایام سوگواری شهدای خدمت و رئیس جمهور روزهای تلخی است، اگر این روزهای تلخ، امتحان سختی است که خدا از ما می‌گیرد، توفیقی است که مورد آزمون‌های سخت قرار می‌گیریم.

وی افزود: اما اگر خداوند مسؤولان خدوم را به منزله مجازاتی برای ما در کفران نعمت گرفته است، اسف‌بار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یکی از جنبه‌های تلخ این وقایع این است که عده‌ای با کمال وقاهت و سرشار از بی شرمی به این وقایع طعنه می‌زنند؛ کسانی که مدعی انسان دوستی و حقوق بشر هستند و به جامعه توجه دارند و می‌گویند به خرد جمعی احترام می‌گذارند و اخلاق را به مبنای زندگی تلقی می‌کنند، چنین طعنه می‌زنند.

وی تصریح کرد: چه غربی‌ها یا مزدوران در این کشور طعنه می‌زنند که مردم ایران مردمی احساساتی هستند و این حضور باشکوه و تاریخی از روی احساسات است. این حضور پرشور و باشکوه ناشی از قدر شناسی از خدمت گذاران صادق و نشانه انسانیت و تمدن ایران و عقلانیت مردم ایران و نشانه اخلاق نیکوی مردم ایران است.

وی اظهار داشت: این ملت شریف وقتی کسی به آنها خدمت می‌کند قدردان هستند و شکر منعم مقتضای عقل است، اگر کسی خدمتی کرد و نعمتی ارزانی داشت، باید انسان شکر گزاری و سپاس گذاری و قدردانی کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم خاطرنشان کرد: برخی از غربی‌ها و رسانه‌های معاند می‌گویند که مردم ایران جو زده شده اند و احساساتی هستند و این اجتماع عظیم را برنمی‌تابند. جهان حیرت زده شد از ملتی که این گونه قدردان مسؤولان خادمشان هستند، اما دشمنان از این اجتماع پرشکوه و شور انگیز و حماسی، تعبیری ناصواب دارند.

آیت الله رشاد افزود: ما اگر از بیگانگان بنالیم که جا دارد، اما از خودی‌ها که گاهی این حضور حماسی عظیم بی نظیر را مشاهده می‌کنند و یاوه می‌گویند چه باید گفت و چه باید کرد؟ این اجتماعی که آن را احساسی و غیر عقلانی تعبیر می‌کنند نشان دهنده بی خردی دنیای غرب و معاندان است.

وی بیان کرد: دنیای غرب دنیای بی خردی است و غرب امروز عقلانیت را نمی فهمد، گاهی برخی از تجمعات و جشن‌ها در غرب برگزار می‌شود که غیر عقلاتی است و هیچ عاقلی مرتکب چنین رفتارهایی نمی‌شود که در این اجتماعات از عده‌ای که خود را متمدن می‌نامند سر می‌زند. متأسفانه بعضاً می‌بینیم جشن‌ها و جشنواره‌هایی که در دنیای غرب رایج است بسیار احمقانه است مثلاً جشن پنیر در انگلستان که پنیرهایی به شکل گلوله را در تپه‌ها و کوه‌ها رها می‌کنند و شرکت کنندگان باید در مسیری شیب دار به دنبال پنیر بدوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌هایی مانند جشن پرتقال در در اسپانیا با هدر دادن هزاران کیلو پرتقال و یا گاوبازی در آزار و اذیت گاو و رفتار علیه حیوانات جلوی چشم تماشاچیان و ادعای طرفدار حقوق حیوانات و محیط زیست بودن بسیار عجیب است. علاوه بر برگزاری این جشن‌های عجیب و غریب و بعضاً غیر انسانی، گاهی همین غربی‌ها در مقیاسی گسترده ملت را به خاک و خون می کشند قتل عام می‌کنند و هیچ عاطفه‌ای ندارند و یا گاهی در غرب خودشان، انسان‌های بیگناه را می کشند و خون خواهی می‌کنند.

آیت الله رشاد گفت: غربی‌هایی که از روی حماقت به سادگی صد هزار نفر را با بمب نابود می‌کنند و قهقه می‌زنند و جایزه می‌گیرند و به بسیاری از رفتارهای شرم آور جشن می‌گویند، بعد به اجتماع میلیونی یک ملت در قدردانی از خدمات مردمی و خدوم و بی ادعا و بی پیرایه می‌گویند رفتاری احساسی، در حالی که ملت ایران هم هم عاقل و اخلاقی و قدرشناس هستند. این از تعالیم رسول خداست و ملت ایران همواره این خصایص را در طول تاریخ خو را نشان داده که طرفدار مظلوم است و بدتر رفتار عده‌ای است در نسبت به این اجتماع عظیم عکس العمل های بی خردانه واکنش نشان دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی در داخل کشور نیز که مدعی فلسفه اخلاق و فلسفه معنویت هستند و دم از دموکراسی و رأی مردم می‌زنند آیا رفراندوم را در چشم حیرت زده جهان به نمایش گذاشتند و به رغم مشکلات، قدردان زحمات شهدای خادم هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.