یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: چیزی که به وضوح خواهان آن هستیم، توقف دائم و کامل تجاوزها در تمام نوار غزه است و توقف تجاوزها به رفح کافی نیست.

حماس: خواستار توقف دائم و کامل تجاوزها در تمام نوار غزه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: درباره مذاکرات آتس بس هیچ چیزی توسط واسطه‌ها به دست ما نرسیده است.

وی تاکید کرد: چیزی که به وضوح خواهان آن هستیم، توقف دائم و کامل تجاوزها در تمام نوار غزه است و توقف تجاوزها به رفح کافی نیست.ملت ما منتظر این امر و آن آغاز همه چیز است.

الرشق افزود: واقعیت غیر قابل بحث این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرا را به قتل می‌رساند و به آن‌ها و خانواده‌هایشان هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

به گفته این عضو حماس، نتانیاهو از طفره رفتن و دروغ‌گویی در مورد اهتمام به اسرا خسته نمی‌شود و تلاش می‌کند تا برای تداوم تجاوزها زمان بیشتری به دست بیاورد.

وی با درود فرستادن به مبارزان شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تمام گروه‌های مقاومت گفت: زمان رو به پایان است.

پیش از این «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس شنبه شب در سخنانی با بیان اینکه ما نیازی به مذاکره جدید نداریم و این جنبش پاسخ خود را به طرح پیشنهادی واسطه‌ها ارائه داده است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای مذاکره جدی نیست.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با واکنش کشورها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای روبه رو شده است.

کشورها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حملات رژیم اسرائیل به رفح، بازگشایی این گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تضمین ورود کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حقایق مربوط به نسل کشی در غزه و تقدیم گزارش مربوطه ظرف یک ماه استقبال کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.