۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: 989716

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا کنون بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان، خرید تضمینی شده است.

خرید تضمینی گندم از ۲.۳ میلیون تن گذشت

به گزارش قدس آنلاین سهراب سهرابی، مجری طرح گندم کشور گفت: تاکنون بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده است. از این مبلغ تا امروز حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزانی که گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز رسمی خرید تضمینی تحویل داده‌اند از سوی دولت پرداخت شده است و باقی وجوه نیز با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در کشور ادامه دارد، افزود: برآوردها نشان می‌دهد در سال زراعی جاری ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن گندم خرید تضمینی شود که در این صورت به خودکفایی کامل در تولید و خرید تضمینی این محصول می‌رسیم.

مجری طرح گندم کشور در همین حال از کشاورزان خواست گندم تولیدی خود را به مراکز رسمی خرید تضمینی گندم تحویل دهند و از تحویل این محصول به دلال‌ها و واسطه‌ها اجتناب کنند تا دچار عواقب نشوند.

وی ادامه داد: گندم آبی در سطح دو میلیون هکتار و گندم دیم ۴ میلیون هکتار در سال زراعی جاری نهایی شده است.

سهرابی تصریح کرد: در اقلیم‌های سرد به ویژه کردستان، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین با دو موضوع آفت سن و بیماری‌های گندم به ویژه زنگ زرد رو به رو هستیم و از این رو از کشاورزان می‌خواهیم با مشورت کارشناسان با این آفات و بیماری‌ها مبارزه کنند تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.