۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: 989732

جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: ۲ مامورنما با هوشیاری ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد در مشهد دستگیر شدند.

۲ مامورنما در مشهد دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: روز گذشته یکی از تیم های پیشگیری انتظامی کلانتری شهید هاشمی نژاد هنگام گشت زنی در بولوار مجلسی به ۲ سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید فاقد پلاک جلو مشکوک شدند و راننده خودرو به محض مشاهده پلیس تغییر مسیر داد که با سرعت عمل تیم گشت، این خودرو متوقف شد.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد اضافه کرد: ماموران انتظامی در این عملیات در بازرسی از خودرو پراید یک عدد کلاه نظامی و یک رشته کمربند نظامی حاوی افشانه فلفلی و یک قبضه کلت کشف و راننده و سرنشین آن را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی گفت: متهمان در بازجویی ها به پنج فقره اخاذی از شهروندان در شهر مشهد اعتراف کردند و پس از سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

چراغ افزود: شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کرده اند موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب از آنها سرقت یا اخاذی می کنند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است و شهروندان در این مواقع باید از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.