بعد از ظهر یکشنبه ۳۰اردیبهشت انتشار یک خبر، ایران را در شوک فرو برد؛ بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی و همراهانش ازجمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دچار سانحه شد.

زعمای جبهه مقاومت / گفت‌وگو با متفکر لبنانی درباره نقش شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در دفاع از فلسطین

به گزارش قدس آنلاین،ساعت‌های پراسترس این روز تا بامداد آخرین روز اردیبهشت ناآرام۱۴۰۳ گذشت تا اینکه سرانجام در ساعات اولیه ۳۱ اردیبهشت اعلام شد رئیس‌جمهور و همراهانش به شهادت رسیده‌اند.

پس از این ماجرا و بهتی که همه مردم کشورمان و حتی جهان را در خود فرو برد، نقش مهم رئیس‌جمهور شهید و وزیرخارجه که بیش از دو دهه از دوران کاری‌شان را در حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت گذرانده بود مورد توجه قرار گرفت و آیت‌الله رئیسی و همراهانش به عنوان مدافعان جبهه مقاومت مورد تجلیل آزادی‌خواهان قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مرتضی عاملی، از متفکران لبنان، مدیر مؤسسه سیره‌پژوهی و اندیشه‌های اسلامی و فرزند روحانی برجسته لبنان، علامه سید جعفر مرتضی عاملی، در گفت‌وگو با قدس به نقش تأثیرگذار این دو شخصیت بزرگ در جهان اسلام به‌ویژه پشتیبانی از جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: آقای رئیسی و امیرعبداللهیان در دوران کاری‌شان از جبهه مقاومت حمایت و پشتیبانی کاملی کردند. 

مدیریت جبهه مقاومت پس از ۷ اکتبر
وی ادامه داد: پس از ۷ اکتبر اسرائیل به مرز نابودی رسید و با همه قدرت و قلدری‌اش به خط پایان نزدیک شد و این آمریکا بود که با دفاع از این رژیم، او را سرپا نگه داشت و سعی دارد هر طوری شده صورت ظاهری این رژیم را حفظ کند. ایالات متحده در ادامه با دسیسه‌چینی تلاش کرد کل منطقه را به جنگ و نابودی بکشاند اما ایران و شخص آقای رئیسی و امیرعبداللهیان با حکمت و تدبیر مانع بسیاری از پیشامدهای بزرگ در منطقه شدند. 

این اندیشمند لبنانی با تأکید بر اینکه تلاش آقای رئیسی و امیرعبداللهیان در عقد قرارداد با عربستان این نتیجه را برای محور مقاومت دربرداشت که کشورهای عربی وارد درگیری با جبهه مقاومت نشوند، افزود: فهم این مسائل و شرایط منطقه‌ای و حتی اینکه با همراهی چین قراردادی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عربستان امضا شد، موجب شد سعودی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس حداقل از نبرد رودررو با جبهه مقاومت خارج شوند و علیه جبهه مقاومت به‌خصوص حوثی‌های یمن و حزب‌الله واکنشی نشان ندهند. مدیریت جبهه مقاومت بسیار مهم است که آقای رئیسی و امیرعبداللیهان به‌درستی آن را انجام دادند.

حکمت و صبر ایران پس از حادثه سوریه
حجت الاسلام سید محمد مرتضی عاملی تصریح کرد: پس از ماجرای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت دیپلمات‌های ایرانی، صبر و شکیبایی که ایران به خرج داد نه از روی ترس بلکه از روی حکمت بود که این حکمت را در زمان‌های مختلف دوران ریاست جمهوری آقای رئیسی دیدیم.

پس از ماجرای حمله به کنسولگری ایران در سوریه، ایرانی‌ها بسیار تحت فشار قرار داشتند اما با حکمت پیش رفتند و بلافاصله واکنش نشان ندادند و حتی وارد درگیری‌های بدون برنامه نشدند. ایران در عین صبر، اقتدارش را هم نشان داد که چگونه می‌توان مقتدر و در عین حال مراقب بود دشمن ما را مدیریت نکند، بلکه خودمان مدیریت جبهه مقاومت را به دست بگیریم.

حتی آمریکا هم از صهیونیست‌ها رو برگرداند
این اندیشمند لبنانی، انزوای رژیم صهیونیستی را مهم‌ترین دستاورد جبهه مقاومت و ایران در مقطع فعلی عنوان کرد و افزود: اسرائیل اکنون در جوامع بین‌المللی منزوی است. انزوای اسرائیل دستاورد ساده‌ای نیست. در شورای امنیت سازمان ملل هم محکومیت اسرائیل فقط بخاطر وتو آمریکا رأی نیاورد. دستاورد مهم‌تر آن بود در تقابل میان ایران و اسرائیل؛ آمریکا خود را کنار کشید و گفت من با اسرائیل مخالفم و وارد این درگیری نمی‌شوم؛ این کم حرفی نیست، تاکنون سابقه نداشته آمریکا خود را برای دفاع از اسرائیل کنار بکشد. اعتراف دولت‌های جهان به موجودیت ملت فلسطین و به رسمیت شناختن آن، دستاورد دیگری است که در این دوران بدست آمد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اسرائیل اکنون در باتلاق غزه گیر افتاده، افزود: سیاست‌های ایران در جبهه مقاومت کاملاً هدفمند بود، از اول تا الان هدفمند بوده و در آینده هم هدفمند خواهد بود و جبهه مقاومت با این شهادت لطمه‌ای نخواهد خورد بلکه تقویت می‌شود. اکنون در شرایطی هستیم که حزب‌الله هر روز ضربات سنگینی به اسرائیل وارد می‌کند و در عمق هم وارد شده، ولی اسرائیل نمی‌تواند واکنشی داشته باشد، چون درگیر ماجرای غزه است و در برابر حزب‌الله سردرگم مانده است. دلیل آن هم صبر و اقتدار ایران و جبهه مقاومت است. اگر این همه اقتدار ایران نبود جبهه مقاومت و ایران این شرایط را نداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.