استاد کالج بین‌المللی لژیونرهای مسیح در رم گفت: خانم‌ها ضرورت اجتماع و پایه جامعه هستند. قصد مسابقه با یکدیگر را نداریم. باید احترام و حرمت جایگاه زن از طرف دولت، مردم و جامعه رعایت شود.

باید احترام و حرمت جایگاه زن از طرف دولت، مردم و جامعه رعایت شود

به گزارش قدس خراسان، کشیش دکتر میگل پرازا که استاد کالج بین‌المللی لژیونرهای مسیح در رم است یکی از میهمانان کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد بود که در روزهای حضور خود در این کنگره ضمن دعوت از او و حضور در غرفه مؤسسه فرهنگی قدس، با او در خصوص زنان و ظلم جهانی که علیه زنان انجام می‌شود گفت‌وگو کردیم.

وی ضمن معرفی خود که‌زاده کشور مکزیک است اما در حال حاضر به عنوان پروفسور الهیات در رم ایتالیا ساکن است، در رابطه با مصادیق ظلم و بی‌عدالتی نسبت به زنان در دنیا، گفت: این موضوع بسیار پیچیده است و نمی‌توانم همه چیز را مطرح کنم.

این کشیش مسیحی که بر پیچیدگی ظلم به زنان در جهان تأکید داشت با ذکر مثالی بیان کرد: بی‌عدالتی برای خانم‌ها شبیه بی‌عدالتی نسبت به سیاهپوستان است. این نوع بی‌عدالتی را بسیار بد می‌دانم زیرا ما انسان‌های متفاوتی از نظر فکری هستیم.

پرازا به مبانی الهی اشاره کرد و گفت: اولین موضوع که اهمیت دارد، نقش ماست. خداوند متعال ما را با یک حرمت و احترامی آفریده است. نباید تفاوت و مسائل نامربوطی نسبت به زن و مرد قائل باشیم.

استاد الهیات کالج بین‌المللی لژیونرهای مسیح در رم ادامه داد: خداوند متعال آفریننده واحد و یگانه‌ای است، رفتار زن و مرد نسبت به یکدیگر باید با احترام و محبت باشد.

این کشیش ضمن تأکید بر رعایت فردی از سوی زنان و مردان در خانواده، در خصوص زندگی اجتماعی با اشاره به اینکه زندگی اجتماعی در هر جامعه‌ای متفاوت است، تصریح کرد: در غرب زنان به دنبال آزادی و برابری حقوق در مسائلی مانند کار هستند.

وی با تأکید بر اینکه من زنان و مردان را از هم جدا نمی‌کنم، متذکر شد: برای ما مسیحیان زنان بسیار مهم هستند؛ چراکه مریم مقدس(س) مادر حضرت عیسی(ع) هستند و احترام و حرمت زنان جزئی ازایمان ماست.

پرازا تأکید کرد: در واقع من درباره مسیحیت صحبت می‌کنم نه درباره غرب.

وی با اشاره به اینکه از حضور و صحبت با افراد مختلف در ایران احساس می‌کنم مردم ایران تفاوتی میان مسیحیت و غرب قائل نمی‌شوند، تصریح کرد: عقیده نسبت به مریم مقدس(س) برای ما مسیحیان بسیار مهم است.

وی افزود: خانم‌ها ضرورت اجتماع و پایه جامعه هستند. قصد مسابقه با یکدیگر را نداریم. باید احترام و حرمت جایگاه زن از طرف دولت، مردم و جامعه رعایت شود.

استاد الهیات کالج بین‌المللی لژیونرهای مسیح در رم با بیان اینکه اختلافی که میان زن و مرد هست به خاطر اشتباه‌های بشر است، اظهار کرد: چرا که انسان از گناه و اعمال اشتباه خودش دست برنمی‌دارد.

پرازا تأکید کرد: یک پدر روحانی و مرد دین باید به مردم آموزش دهد که نه مرد ضد زن است و نه زن ضد مرد. هر دو انسان هستند و باید به یکدیگر احترام بگذارند.

خبرنگار: محدثه رضایی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.