علی شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم درباره ضابطه شرکت روسای دانشگاه ها برای کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: درخصوص کاندیداتوری رؤسای دانشگاه‌ها ما ضابطه خاصی در آموزش عالی نداریم، در این حوزه‌ها طبق قوانین حاکم بر کشور عمل می‌کنیم.

سخنگوی وزارت علوم: بعید می‌دانم رؤسای دانشگاه‌ها بخواهند کاندید ریاست جمهوری شوند

وی ادامه داد: بنابراین هرکدام از رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که خود فکر می‌کنند توانمندی دارند و سوابق آن‌ها به‌گونه‌ای است که احتمال می‌دهند شورای نگهبان، بررسی کرده و تأیید کند بنا به تشخیص خود می‌توانند کاندید شوند.

سخنگوی وزارت علوم افزود: قاعدتاً بررسی صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌گیرد اما چیزی که می‌دانم رؤسای دانشگاه‌ها کارشان را محکم انجام می‌دهند و همگی با عزم و قوت فوق‌العاده‌ای درحال انجام امور عادی دانشگاه هستند.

وی افزود: بنده فکر نمی‌کنم و بعید می‌دانم هیچکدام از رؤسای دانشگاه‌ها قصد این را داشته باشند تا برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندید شوند، به هر حال کسی که می‌خواهد کاندید ریاست‌جمهوری شود باید شرایط خاصی داشته و احاطه کامل به مسائل کلان کشوری از جمله، فرهنگ، سیاست، مسائل اجتماعی، سلامت، علم، اقتصاد، آموزش عالی، امنیت و سیاست خارجی و ...داشته باشد.

شمسی پور افزود: داشتن چنین شاخص‌هایی کار بسیار سختی است، قاعدتاً عقبه مدیریتی، سابقه و رزومه فردی که می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری شود باید در حد و سطحی باشد که احاطه به مسائل پیدا کرده باشد، فقط اشخاص خاصی هستند که امکان کاندیداتوری و تأیید صلاحیت دارند من خیلی بعید می‌دانم رؤسای دانشگاه‌ها کسی بخواهد کاندید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.