معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مسئله خشونت و بدرفتاری حتی یک مورد هم زیاد است و باید نسبت به آن چاره‌جویی شود، گفت:مقایسه ایران با سایر کشورها نشان می‌دهد که در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار نداریم.

در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار نداریم

انسیه خزعلی درباره لایحه منع خشونت علیه زنان در مجلس شورای اسلامی و اینکه این لایحه در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: نسبت به توقف لایحه معترض هستیم، چند سال است که این لایحه در مجلس، مراحل مختلف کمیسیون‌ها را طی کرده و در نوبت صحن قرار گرفته ولی مطرح نمی شود.

وی ادامه داد: در ماه های گذشته دائماً این لایحه در دستور کار قرار گرفته است و هر هفته وعده هفته دیگر را می شنیدیم که امید است در مجلس دوازدهم این امر در اولویت قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خشونت علیه زنان در ایران انواع مختلفی دارد، تاکید کرد: برخی مربوط به محیط اجتماعی و برخی دیگر مربوط به محیط خانوادگی است اینکه گفته می شود نگران کننده یا بحرانی نیست در مقایسه با جهان است؛ زیرا در لیست ۳۶ کشوری که بالاترین خشونت علیه زنان را تجربه کرده‌اند، نامی از ایران وجود ندارد.

خزعلی ادامه داد: این نشان دهنده آن است که ایران در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار ندارد؛ البته مساله خشونت و بدرفتاری حتی یک مورد آن هم زیاد است و باید نسبت به آن چاره جویی شود اما در قیاس با سایر کشورها وضعیت بهتری داریم که باید برای بهبود آن و از بین رفتن انواع خشونت علیه زنان بیش از پیش تلاش کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه چه کشورهایی در راس خشونت علیه زنان قرار دارند، خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل ترکیه، آمریکا، نیوزلند و دانمارک کشورهایی هستند که در آن ها بالاترین آمار خشونت از سوی شریک جنسی گزارش شده است.

خزعلی ادامه داد: همچنین در مورد قتل زنان، کشورهایی مثل آمریکا وضعیت فاجعه باری دارند، به گونه‌ای که بیش از چهار هزار زن در سال به قتل می‌رسند که بیش از یک هزار زن آن در خشونت‌های خانگی توسط شریک زندگی به اتفاق می افتد.

وی افزود: شدت خشونت در این کشورها به دلیل برخی آسیب‌های دیگر مانند مشروبات الکلی و بی‌بندوباری سال به سال افزایش می‌یابد به گونه‌ای که واشنگتن پست طی ۶ سال ۲۴ درصد افزایش خشونت علیه زنان را گزارش می‌کند در آمریکا روزی ۵ زن جان خود را توسط بستگانشان از دست می‌دهند و هر ماه ۷۰ زن توسط دوست پسر خود به قتل می‌رسند این در حالیست که در ایران افرادی آمار غلط می‌دهند و حتی آنها هم که می‌خواهند در این رابطه مبالغه کنند سالانه قتل ۱۰۰ زن را گزارش می‌ دهند البته این آمار درستی نیست ولی یک نفر آن هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن چاره جویی کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که باید جلوی ظلم به زن در خانه گرفته شود، دقت بفرمایید که ظلم به زن مساله ای فراتر از قتل است یعنی نباید با زن در منزل بدرفتاری شود چه برسد به خشونت و آزارهای جسمی. مساله قتل و خشونت که جای خود دارد و باید هرچه زودتر قوانین سخت و باز دارنده برای آن تصویب شود. امید است مساله لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» در مجلس جدید با فوریت به صحن آورده شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.