فضای مجازی
-
در جلسه شورای عالی فضای مجازی مقرر شد
ماموریت ۶ ماهه وزارت ارتباطات درمورد شبکه ملی اطلاعات
شورای عالی فضای مجازی در جلسهای به ریاست رئیسجمهور، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماموریت داد با افزایش خدمات داخلی بر روی پلتفرمهای زیرساختی کشور، زمینه بهبود کیفیت و سرعت در شبکه ملی اطلاعات را فراهم آورد.
-
موشن گرافیک
چگونه فضای مجازی ساختارهای سازمانی را تغییر میدهد؟
خود مدیریتی، در ایجاد و افزایش قدرت افراد برای مدیریت بر رفتار و عملکرد فردی و سازمانیشان و ارتقای بهرهوری نقش مهمی دارد. با وجود تحولات دیجیتال افراد بهتر میتوانند خود را مدیریت کنند. همچنین گسترش ارتباطات باعث میشود راهحلهای مختلف برای حل یک مسئله بهراحتی در دسترس افراد قرار بگیرد و راهکارها بهمرور زمان کاملتر شده و توسعه پیدا کنند. اگر افراد برای توسعه روشهای مختلف مدیریتی هنگام حل مسئله مشارکت داشته باشند، بستر تعاملی ایجاد میشود که به کمک آن میتوان فرآیندهای کاری را سریعتر و با بهرهوری بیشتری پیش برد.
-
موشن گرافیک
فضای مجازی، ارتباط خلاق و شکوفایی ایدهها
یکی از مهمترین بخشهای کار گروهی ارتباط مؤثر است. در جلسههای گروهی، اطلاعات و دادههای افراد به اشتراک گذاشته شده و باعث میشود ایدههای جدیدی برای پیشرفت کسبوکار شکل بگیرد. در عصر اطلاعات، دیگر نمیتوان از مدیریت سلسله مراتبی، یکسویه و از بالا به پایین انتظار تحول و کارآمدی داشت. تکثر ایدهها و ارزش دادن به تکتک آنها با مدیریت صحیح، میتواند به وحدت ایده، نوآوری و خلاقیت منجر شود.
-
موشن گرافیک
عصر جدید رسانه و روزنامههای دیجیتال
سالهاست که مردم اخبار و گزارشهای روز را از روزنامهها دنبال میکنند. با وجود اینکه روزنامهها هنوز در میان مخاطبان از محبوبیت برخوردارند اما با ایجاد شبکههای اجتماعی و خبرگزاریها و روزنامههای دیجیتال اخبار در لحظه به دست مردم میرسد و کمتر کسی به خواندن روزنامههای کاغذی گرایش پیدا میکند. روزنامههای دیجیتال مزایای بسیاری دارند که با تماشای این ویدئو میتوانید به نقاط قوت آن پی ببرید.
-
موشن گرافیک
چرا بومیسازی شبکههای اجتماعی مهم است؟
یکی از خطرات جدی شبکههای اجتماعی که مخاطبان نوجوان و جوان را تهدید میکند این است که آنها را از فرهنگ بومی کشورمان دور میکند و این کار بهتدریج و آرامآرام اتفاق میافتد. بهترین راه این است که شبکههای اجتماعی بومی را ساماندهی کنیم که مطابق با قوانین و مقررات کشورمان باشند. اما برای رسیدن به این هدف چهکارهایی باید انجام شود؟ این ویدئو راهکارهای خوبی در این زمینه ارائه میدهد.
-
موشن گرافیک
فضای مجازی و چالش اضافهبار اطلاعاتی
روزانه با حجم زیادی از اخبار و اطلاعات مختلف سروکار داریم که بسیاری از آنها برایمان مفید نیستند. مواجهه دائمی با این اخبار فقط مغز ما را خسته میکنند و اجازه نمیدهند تا تحلیل و تفکر انتقادی نسبت به خبرها داشته باشیم. اگر میخواهید در میان انبوه خبرها دچار سردرگمی نشوید تماشای این ویدئو را از دست ندهید.
-
عبدالله روا مجری برنامه پرمخاطب "ویدیوچک":
تیم نویسندگان "ویدیوچک" جزو سطح اولهای فضای مجازی و خالق اثر هستند
مجری برنامه پرمخاطب "ویدیوچک" گفت: تیم نویسندگان این برنامه جزو سطح اولهای فضای مجازی و خالق اثر هستند.
-
کلیپ
فضای مجازی و حفاظت از خواب خوش
حضور مداوم در فضای مجازی و یا استفاده بیرویه از تلویزیون و رایانه باعث اختلال خواب در افراد میشود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که ساعات پایانی شب را به استفاده از اینترنت و رایانه اختصاص میدهید بهتر است بدانید که اختلال در خواب شب، میتواند شما را دچار مشکلات جسمی و روحی کند. این ویدئو چهار توصیه کلیدی برای رهایی از بیخوابی شبانه دارد که تماشای آن را به شما پیشنهاد میکنیم.
-
نمایشگاه مجازی کتاب، دلشورههای خرید را از بین برد/ فقط ۱۴ دقیقه وقت لازم است
دومین نمایشگاه مجازی کتاب، ششمین روز خود را سپری میکند و فقط ۲ روز دیگر از آن باقی مانده است؛ اما مثل نمایشگاههای حضوری نیست که دلتان برای یک گشت و گذار چند ساعته و جا ماندن از قافله خرید شور بزند. فقط ۱۴ دقیقه وقت بگذارید و تمام!
-
ربات هایی که نمی توانید آن ها را از انسان تشخیص دهید!
صنعت ساخت رباتهای هوشمند به اندازهای پیشرفت کرده که گاهی تشخیص آنها از نمونههای واقعی سخت میشود.
-
موشن گرافیک
جانم فدای دیده شدن!
با افزایش شبکههای اجتماعی و حضور مداوم مخاطبان در فضای مجازی، بسیاری افراد این فضا را تبدیل به محلی برای نمایش دادن زندگی شخصی خود کردهاند. این اتفاق باعث میشود تا مخاطبان با تماشای تجملات اغراق شده، دچار افسردگی و دلزدگی از زندگی واقعی شده و درصدد رقابت برای به نمایش گذاشتن زندگیشان برآیند. اگر شما با این مشکل مواجهه شوید چه واکنشی نشان میدهید؟ این ویدئو به شما راهکارهای مفیدی ارائه میکند.
-
نمایشگاه مجازی دسترسی سراسری به کتاب را افزایش میدهد
یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی دسترسی همه افراد را به کتاب در کل کشور بیشتر میکند و بسیاری از مناطق کمبرخوردار میتوانند کتابهای خود را با ارسال رایگان دریافت کنند.
-
موشن گرافیک
رسانهها چگونه انگیزههای رفتاری را شناسایی میکنند؟
آیا تاکنون در تصمیمگیریهایتان متوجه شدهاید که چه روشهای اقناعی بر روی شما تأثیرگذار بوده است؟ تئوری عمل منطقی یکی از الگوهای اقناعی است که توسط فیشبین و آیزن طراحی شده است. طبق این الگو، اقناع زمانی اتفاق میافتد که باورها و اعتقادات فرد درباره موضوع موردنظر تغییر یابد. تغییر باورها منجر به تغییر نگرشها و به دنبال آن به وجود آمدن باورها و عقاید جدید میشود.
-
تاکید شورای عالی فضای مجازی بر رفع موانع توسعه پلتفرمهای داخلی
در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست آیت الله رئیسی، ضرورت رفع موانع توسعه پلتفرمهای داخلی در حوزه کسب و کار، اطلاع رسانی و رسانه مورد تاکید اعضا قرارگرفت.
-
فعالان فضای مجازی موفقیتها و پیشرفتهای انقلاب را برای افکار عمومی تبیین کنند
مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج با بیان اینکه باید موفقیتهایی که مردم از بعد پیروزی انقلاب به دست آوردند را به شکل دقیق و درست بیان کرد، گفت: بازخوانی چنین موضوعی کار فعالان فضای مجازی است تا با تصویرسازی درست برای افکار عمومی جهاد تبیین را انجام دهند.
-
توصیه پلیس فتا درباره اپلیکیشن شاد/محافظت از کودکان در برابر محتوای نامناسب فضای مجازی
راهکارهایی برای هدایت کودکان در فضای مجازی وجود دارد تا از آسیبهای موجود در این فضا در امان بمانند.
-
توضیحات متناقض مسئولان درباره صدای مهیب شنیده شده در شهرهای غربی به شایعات دامن زده است
آزمون جنگ روایتها
شامگاه شنبه بود که شنیده شدن صدای مهیبی در برخی مناطق غرب کشور بازار گمانهزنیها را داغ کرده و شایعات متعددی درباره علت آن منتشر شد.
-
موشن گرافیک
رسانههای بیگانه چگونه در فضای مجازی عملیات میکنند؟
رسانههای غربی با هدف آسیب رساندن به کشورهای دیگر به وجود آمدهاند و با سرمایههای کلانی که برای ساخت اکاذیب در نظر گرفتهاند سعی دارند با تأثیر بر باورهای مخاطبان خود، اطلاعات کذب و نادرست را به آنها القا کرده و مطابق با اهداف از پیش تعیین شده خود در جهت تشویش اذهان عمومی اقدام کنند. بهتر است با آگاهی و افزایش سواد رسانهای، بدون توجه به اخبار کذب بیگانه در حفظ آرامش کشور سهیم باشیم.
-
عضو هیات رئیسه مجلس:
شایعه پراکنی فضای مجازی درباره فوت رئیس مجلس
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: شایعه منتشر شده در فضای مجازی درباره فوت آقای قالیباف توسط یک عنصر نامطلوب دروغ محض است.
-
۱۸۰ نماینده با امضای بیانیه ای خواستار شدند:
دولت و قوه قضائیه به وضعیت لجام گسیخته فضای مجازی رسیدگی کنند
۱۸۰ نماینده مجلس با امضای بیانیه ای خواستار رسیدگی دولت و قوه قضائیه به وضعیت لجام گسیخته فضای مجازی شدند.
-
گفتگو
هرچه تعجب برانگیزتر، غیرقابل اعتمادتر
آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی از مسائل مهمی است که در کشور ما باید بیشتر از هر مسئله دیگری موردتوجه قرار گیرد. برخی افراد سودجو برای داشتن دنبال کننده بیشتر شایعاتی را در فضای مجازی نشر میدهند که باعث از بین رفتن آرامش جامعه میشود. بهترین راه این است که مخاطبان شبکههای اجتماعی برای دوری از نگرانی و تشویش ذهنی فقط اخبار را از منابع رسمی و معتبر دنبال کنند.
-
موشن گرافیک
سواد رسانهای و قدرت تحلیل پرده نقرهای
سینما یکی از رسانههای شناخته شدهای است که افراد زیادی با آن ارتباط برقرار میکنند. وقتی به سینما میروید داستان و شخصیتهای فیلم را باور میکنید یا به تجزیهوتحلیل فیلم میپردازید؟ بهتر است بدانید که در کنار تماشای فیلم باید خودتان به محتوای آن فکر کرده و آن را تحلیل کنید.
-
گفتگو
دردسرهای نسخه الکترونیک
کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با قدس آنلاین: در بحث نسخه نویسی الکترونیک زیر ساخت ها باید فراهم باشد تا پزشک که نسخه را مینویسد و بیمار که دارو تهیه میکند دچار مشکل نشود.
-
وزیر ارتباطات خبر داد:
کارگروه دولت برای تدوین ساز وکار مراقبت از کودکان در فضای مجازی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که در دولت و در کارگروهی متشکل از سه وزیر ، صداوسیما و مرکز ملی فضای مجازی درباره تدوین سازوکارهای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصمم هستیم.
-
موشن گرافیک
روانشناسی، تبلیغات و ارتباطات اقناعی
تبلیغات در رسانهها با هدف اقناع مخاطب برای قبول یک عقیده و یا خرید یک کالا انجام میشود و رسانه تمام تلاش خود را انجام میدهد تا با بهکارگیری روشهای روانشناسی تبلیغات، مخاطب را با خود همراه کند. گاهی تأثیرات تبلیغات، بسیار نامحسوس و اندک است اما با تکرار آن مخاطب کارآمدی محصول یا عقیده موردنظر را بهصورت ناخودآگاه باور میکند.
-
گفتگو
فضای مجازی مانند جنگل است
وظیفه دولت و مجلس است که برای قانون فضای مجازی قانون وضع کند نداشتن حاکمیت بر روی فضای مجازی نقص قدرت است دشمن، فضای مجازی ما را اداره می کنند
-
کلیپ
یکی بخرید دوتا ببرید...!
یکی از تکنیکهای اقناع مخاطب توسط رسانهها ماجرای بازارگرمیهای فضای مجازی است. روشی است که رسانه بهوسیله آن دیگران را ترغیب و آنها را در رسیدن به اهداف مورد نظرش کمک میکند. واکنش شما در مواجهه با این نوع تبلیغات چیست؟ بهتر است اساس انتخابمان را بر کیفیت محصول بگذاریم نه براساس پیشنهادهای تشویقی. به عبارت دیگر تشویقها باعث نشود که چشمانمان را بر روی ضعفهای یک محصول ببندیم و گرفتار ماجرای یکی بخر دوتا ببر بشویم.
-
کلیپ
دورهمی و شبنشینی یا فضای مجازی و وب گردی؟!
شبکههای اجتماعی و حضور مداوم در فضای مجازی بهگونهای در بین خانوادهها عادی شده که خصوصیترین بخشهای زندگیمان را تحت تأثیر قرار داده است. مردم به اینکه در کنار هم بنشینند اما از هم دور باشند عادت کردهاند. باید مواظب باشیم که با فضای مجازی رابطهها سست و صمیمیتها کم نشود. با شبکههای اجتماعی باید فاصله اجتماعی با دوستان و اقوام را کم و صمیمیت را تقویت کرد.
-
گفتگو
فضای مجازی، فرصت یا تهدید؟!
«احسان شاه قاسمی»، استاد سواد رسانه ای در دانشگاه تهران در گفت و گو با قدس آنلاین: تهدید ها و فرصت ها زیاد و شانه به شانه ی هم جلو میروند. تهدید ها، امنیتی، داده ای، و از همه مهم تر فرهنگی هستند.