شبکه های اجتماعی
-
داور جشنواره رسانهای امام رضا(ع) مطرح کرد:
استفاده از قدرت شبکههای اجتماعی و تکنیکهای رسانهای برای ترویج معارف رضوی
داور جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا(ع) گفت: ترویج معارف رضوی با قدرت شبکههای اجتماعی و تکنیکهای رسانهای امکانپذیر است.
-
مروری بر مجلات جهان در هفتهای که گذشت + عکس
قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.
-
مدیر خبر و رسانههای نوین آستان قدس رضوی اعلام کرد؛
پخش برنامههای حرم رضوی در ماه مبارک رمضان به ۵ زبان و در ۱۲ رسانه آنلاین و شبکه اجتماعی
به همت مدیریت خبر و رسانههای نوین آستان قدس رضوی، ویژه برنامههای حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان به پنج زبان زنده و در بستر ۱۲ رسانه آنلاین و شبکه اجتماعی پخش میشود.
-
بیانیه باشگاه پرسپولیس نسبت به رفتارهای مداخله جویانه استقلال
باشگاه پرسپولیس نسبت به رفتار استقلال در شبکههای اجتماعی بیانیه ای صادر و باشگاه رقیب را به فرافکنی و بی اخلاقی متهم کرد.
-
موشن گرافیک
رسانهها در دنیا و مدیریت بحران
مدیریت بحران، مجموعه فعالیتهایی است که جوامع یا دولتها در دنیا برای سوق دادن هدفمند امور به موقعیت قابلکنترل انجام میدهند. رسانهها میتوانند به بهترین شکل ممکن افکار عمومی را از ﻃﺮﯾﻖ اﻧﺘﻘﺎل اﻃﻼﻋﺎت ﺻﺤﯿﺢ و ﻣﻨﺎﺳﺐ، در برابر بحرانها مدیرﯾﺖ و از بروز یا تشدید بحرانها جلوگیری کنند.
-
جنجال خبری برای یک سفر خاص
حضور یعقوب هرتزوگ در مکانهای توریستی و مذهبی ایران از جمله مقبره استر در همدان با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی همراه شده است.
-
موشن گرافیک
۷ قابلیت شگفتانگیز عصر دیجیتال چیست؟
هرکسی که در عصر دیجیتال زندگی میکند باید با قابلیتهای مختلف آن آشنا باشد. تنها کسانی میتوانند در استفاده از فناوری دیجیتال موفق باشند که این قابلیتها را شناخته و از آن در جهت پیشرفت کار و زندگی بهرهمند شوند. خوب است بدانید که عصر دیجیتال با فناوریهای تحولآفرین خود، هفت قابلیت اصلی دارد. این ویدئو شما را با این شاخصه ها آشنا میکند.
-
موشن گرافیک
برندگان و بازندگان عصر دیجیتال چه کسانی هستند؟
در دنیای امروز که فناوری گسترش پیدا کرده و همه فرایندها رو به دیجیتالی شدن گذاشته است، مدیران سازمانها و شرکتها باید بدانند تنها راه موفقیت و ماندگاری کسبوکارشان این است که از فناوریهای تحولآفرین برای افزایش سود، بهرهوری و عملکردشان استفاده کنند. بهتر است مدیران سازمانها، دانش لازم در استفاده از فناوریهای گوناگون برای ایجاد تحول در کسبوکارشان را به دست آورند.
-
کلیپ
دارونیسم دیجیتال چیست؟
در دنیای دیجیتال هر آنچه در اطراف ماست به سرعت در حال تغییر و بهروز شدن است. اصطلاح دارونیسم دیجیتال به معنای این است که سازمانها و شرکتها برای ماندگاری و استمرار باید با سرعت و چابکی، خود را با تحولات و ویژگیهای عصر دیجیتال هماهنگ کنند. زیرا سرعت، عامل اساسی و تعیینکننده برتری شرکتها و سازمانهاست.
-
موشن گرافیک
چگونه فضای مجازی ساختارهای سازمانی را تغییر میدهد؟
خود مدیریتی، در ایجاد و افزایش قدرت افراد برای مدیریت بر رفتار و عملکرد فردی و سازمانیشان و ارتقای بهرهوری نقش مهمی دارد. با وجود تحولات دیجیتال افراد بهتر میتوانند خود را مدیریت کنند. همچنین گسترش ارتباطات باعث میشود راهحلهای مختلف برای حل یک مسئله بهراحتی در دسترس افراد قرار بگیرد و راهکارها بهمرور زمان کاملتر شده و توسعه پیدا کنند. اگر افراد برای توسعه روشهای مختلف مدیریتی هنگام حل مسئله مشارکت داشته باشند، بستر تعاملی ایجاد میشود که به کمک آن میتوان فرآیندهای کاری را سریعتر و با بهرهوری بیشتری پیش برد.
-
موشن گرافیک
فضای مجازی، ارتباط خلاق و شکوفایی ایدهها
یکی از مهمترین بخشهای کار گروهی ارتباط مؤثر است. در جلسههای گروهی، اطلاعات و دادههای افراد به اشتراک گذاشته شده و باعث میشود ایدههای جدیدی برای پیشرفت کسبوکار شکل بگیرد. در عصر اطلاعات، دیگر نمیتوان از مدیریت سلسله مراتبی، یکسویه و از بالا به پایین انتظار تحول و کارآمدی داشت. تکثر ایدهها و ارزش دادن به تکتک آنها با مدیریت صحیح، میتواند به وحدت ایده، نوآوری و خلاقیت منجر شود.
-
موشن گرافیک
عصر جدید رسانه و روزنامههای دیجیتال
سالهاست که مردم اخبار و گزارشهای روز را از روزنامهها دنبال میکنند. با وجود اینکه روزنامهها هنوز در میان مخاطبان از محبوبیت برخوردارند اما با ایجاد شبکههای اجتماعی و خبرگزاریها و روزنامههای دیجیتال اخبار در لحظه به دست مردم میرسد و کمتر کسی به خواندن روزنامههای کاغذی گرایش پیدا میکند. روزنامههای دیجیتال مزایای بسیاری دارند که با تماشای این ویدئو میتوانید به نقاط قوت آن پی ببرید.
-
موشن گرافیک
چرا بومیسازی شبکههای اجتماعی مهم است؟
یکی از خطرات جدی شبکههای اجتماعی که مخاطبان نوجوان و جوان را تهدید میکند این است که آنها را از فرهنگ بومی کشورمان دور میکند و این کار بهتدریج و آرامآرام اتفاق میافتد. بهترین راه این است که شبکههای اجتماعی بومی را ساماندهی کنیم که مطابق با قوانین و مقررات کشورمان باشند. اما برای رسیدن به این هدف چهکارهایی باید انجام شود؟ این ویدئو راهکارهای خوبی در این زمینه ارائه میدهد.
-
موشن گرافیک
فضای مجازی و چالش اضافهبار اطلاعاتی
روزانه با حجم زیادی از اخبار و اطلاعات مختلف سروکار داریم که بسیاری از آنها برایمان مفید نیستند. مواجهه دائمی با این اخبار فقط مغز ما را خسته میکنند و اجازه نمیدهند تا تحلیل و تفکر انتقادی نسبت به خبرها داشته باشیم. اگر میخواهید در میان انبوه خبرها دچار سردرگمی نشوید تماشای این ویدئو را از دست ندهید.
-
کلیپ
فضای مجازی و حفاظت از خواب خوش
حضور مداوم در فضای مجازی و یا استفاده بیرویه از تلویزیون و رایانه باعث اختلال خواب در افراد میشود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که ساعات پایانی شب را به استفاده از اینترنت و رایانه اختصاص میدهید بهتر است بدانید که اختلال در خواب شب، میتواند شما را دچار مشکلات جسمی و روحی کند. این ویدئو چهار توصیه کلیدی برای رهایی از بیخوابی شبانه دارد که تماشای آن را به شما پیشنهاد میکنیم.
-
افزایش ۳۰ درصدی حضور نوجوانان در شبکههای اجتماعی
کارشناس تعلیم و تربیت گفت: عدم پیشبینی سیمکارتهای کودکان، عدم ارائه خطوط اینترنتی پاک و ایمن ویژه کودکان، عدم گسترش تبلتهای سفارشی کودکان و عدم تکامل اینترانت ملی، هنوز زمینه اجرای اینترنت کودکان و دسترسیهای ایمن را فراهم نکرده است.
-
موشن گرافیک
جانم فدای دیده شدن!
با افزایش شبکههای اجتماعی و حضور مداوم مخاطبان در فضای مجازی، بسیاری افراد این فضا را تبدیل به محلی برای نمایش دادن زندگی شخصی خود کردهاند. این اتفاق باعث میشود تا مخاطبان با تماشای تجملات اغراق شده، دچار افسردگی و دلزدگی از زندگی واقعی شده و درصدد رقابت برای به نمایش گذاشتن زندگیشان برآیند. اگر شما با این مشکل مواجهه شوید چه واکنشی نشان میدهید؟ این ویدئو به شما راهکارهای مفیدی ارائه میکند.
-
موشن گرافیک
رسانهها چگونه انگیزههای رفتاری را شناسایی میکنند؟
آیا تاکنون در تصمیمگیریهایتان متوجه شدهاید که چه روشهای اقناعی بر روی شما تأثیرگذار بوده است؟ تئوری عمل منطقی یکی از الگوهای اقناعی است که توسط فیشبین و آیزن طراحی شده است. طبق این الگو، اقناع زمانی اتفاق میافتد که باورها و اعتقادات فرد درباره موضوع موردنظر تغییر یابد. تغییر باورها منجر به تغییر نگرشها و به دنبال آن به وجود آمدن باورها و عقاید جدید میشود.
-
موشن گرافیک
رسانههای بیگانه چگونه در فضای مجازی عملیات میکنند؟
رسانههای غربی با هدف آسیب رساندن به کشورهای دیگر به وجود آمدهاند و با سرمایههای کلانی که برای ساخت اکاذیب در نظر گرفتهاند سعی دارند با تأثیر بر باورهای مخاطبان خود، اطلاعات کذب و نادرست را به آنها القا کرده و مطابق با اهداف از پیش تعیین شده خود در جهت تشویش اذهان عمومی اقدام کنند. بهتر است با آگاهی و افزایش سواد رسانهای، بدون توجه به اخبار کذب بیگانه در حفظ آرامش کشور سهیم باشیم.
-
گفتگو
هرچه تعجب برانگیزتر، غیرقابل اعتمادتر
آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی از مسائل مهمی است که در کشور ما باید بیشتر از هر مسئله دیگری موردتوجه قرار گیرد. برخی افراد سودجو برای داشتن دنبال کننده بیشتر شایعاتی را در فضای مجازی نشر میدهند که باعث از بین رفتن آرامش جامعه میشود. بهترین راه این است که مخاطبان شبکههای اجتماعی برای دوری از نگرانی و تشویش ذهنی فقط اخبار را از منابع رسمی و معتبر دنبال کنند.
-
موشن گرافیک
سواد رسانهای و قدرت تحلیل پرده نقرهای
سینما یکی از رسانههای شناخته شدهای است که افراد زیادی با آن ارتباط برقرار میکنند. وقتی به سینما میروید داستان و شخصیتهای فیلم را باور میکنید یا به تجزیهوتحلیل فیلم میپردازید؟ بهتر است بدانید که در کنار تماشای فیلم باید خودتان به محتوای آن فکر کرده و آن را تحلیل کنید.
-
گفتگو
دردسرهای نسخه الکترونیک
کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با قدس آنلاین: در بحث نسخه نویسی الکترونیک زیر ساخت ها باید فراهم باشد تا پزشک که نسخه را مینویسد و بیمار که دارو تهیه میکند دچار مشکل نشود.
-
موشن گرافیک
روانشناسی، تبلیغات و ارتباطات اقناعی
تبلیغات در رسانهها با هدف اقناع مخاطب برای قبول یک عقیده و یا خرید یک کالا انجام میشود و رسانه تمام تلاش خود را انجام میدهد تا با بهکارگیری روشهای روانشناسی تبلیغات، مخاطب را با خود همراه کند. گاهی تأثیرات تبلیغات، بسیار نامحسوس و اندک است اما با تکرار آن مخاطب کارآمدی محصول یا عقیده موردنظر را بهصورت ناخودآگاه باور میکند.
-
گفتگو
فضای مجازی مانند جنگل است
وظیفه دولت و مجلس است که برای قانون فضای مجازی قانون وضع کند نداشتن حاکمیت بر روی فضای مجازی نقص قدرت است دشمن، فضای مجازی ما را اداره می کنند
-
کلیپ
یکی بخرید دوتا ببرید...!
یکی از تکنیکهای اقناع مخاطب توسط رسانهها ماجرای بازارگرمیهای فضای مجازی است. روشی است که رسانه بهوسیله آن دیگران را ترغیب و آنها را در رسیدن به اهداف مورد نظرش کمک میکند. واکنش شما در مواجهه با این نوع تبلیغات چیست؟ بهتر است اساس انتخابمان را بر کیفیت محصول بگذاریم نه براساس پیشنهادهای تشویقی. به عبارت دیگر تشویقها باعث نشود که چشمانمان را بر روی ضعفهای یک محصول ببندیم و گرفتار ماجرای یکی بخر دوتا ببر بشویم.
-
کلیپ
دورهمی و شبنشینی یا فضای مجازی و وب گردی؟!
شبکههای اجتماعی و حضور مداوم در فضای مجازی بهگونهای در بین خانوادهها عادی شده که خصوصیترین بخشهای زندگیمان را تحت تأثیر قرار داده است. مردم به اینکه در کنار هم بنشینند اما از هم دور باشند عادت کردهاند. باید مواظب باشیم که با فضای مجازی رابطهها سست و صمیمیتها کم نشود. با شبکههای اجتماعی باید فاصله اجتماعی با دوستان و اقوام را کم و صمیمیت را تقویت کرد.
-
گفتگو
فضای مجازی، فرصت یا تهدید؟!
«احسان شاه قاسمی»، استاد سواد رسانه ای در دانشگاه تهران در گفت و گو با قدس آنلاین: تهدید ها و فرصت ها زیاد و شانه به شانه ی هم جلو میروند. تهدید ها، امنیتی، داده ای، و از همه مهم تر فرهنگی هستند.
-
کلیپ
سواد رسانهای و مخاطب هوشمند
امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که فضایی اشباع شده از اطلاعات مختلف است. حال برای اینکه بتوانیم از میان انبوه پیامها و مطالب دریافتی، مطالب درست را تحلیل کرده و از آنها بهرهبرداری کنیم به یک مهارت نیاز داریم. سواد رسانهای مهارتی است که بر اساس آن میتوان انواع رسانهها و انواع تولیدات آنها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
-
گفتگو
اهمیت سواد رسانهای برای نوجوانان
جذابیت شبکههای اجتماعی و فضای مجازی باعث بروز رفتارهای نامعقول و بدون تفکر در نوجوانان شده است. میتوان گفت فشار همسالان، تبلیغات و شعارهای توخالی نیز در بروز این رفتارها و ناهنجاریها بیتأثیر نبوده و برشدت رفتارهای نامعقول میافزاید. نوجوانان با بهرهمندی از دانش سواد رسانهای میتوانند تفکر کنند و بدون تأثیرپذیری از تبلیغات رسانهای، جهان پیرامون خود را بهتر بشناسند.
-
کلیپ
پلتفرمها بازیگران عصر جدید رسانه
در دنیای دیجیتالی امروز، ارتباطات به شکل وسیعی گسترش پیدا کرده است. همچنین ارتباطات در بستر پلتفرمهای داخلی و جهانی به شکل پیچیدهای توسعه یافته است. از پلتفرمهایی مانند اینستاگرام و آمازون گرفته تا دیجیکالا و آپارات تعامل دوسویهای میان تولیدکننده و مصرفکننده برقرار شده است. اما پرسش اینجاست که هدف پلتفرمها چیست؟ و چه ویژگیهایی دارند؟ برای یافتن پاسخ این پرسشها تماشای این ویدئو را از دست ندهید.