حسین محمدی روز پنج شنبه با اشاره به مشکلات و دغدغه های رانندگان حمل و نقل بار گناباد به دلیل توقف فعالیت سامانه نوبت دهی مجازی پایانه بار این شهرستان، افزود: سامانه از چند ماه قبل به دلیل نواقص زیرساختی متوقف شده است و شرکتهای حمل و نقل گناباد تاکنون برای راه اندازی مجدد آن به تفاهم نرسیده اند.
وی تصریح کرد: سامانه مزبور، اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ بر اساس قراداد بین شرکت شجریان (بارپین) به عنوان مجری و انجمن صنفی کارگری رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا و با نظارت اداره راهداری اجرایی گناباد راهاندازی شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد اظهار کرد: انجمن شرکتهای حمل و نقل پس از گذشت چند ماه از آغاز فعالیت این سامانه، نقص های زیر ساختهای آن اعلام کرد و مقرر شد مجری آن ها را رفع کند که با گذشت یک سال، این نواقص زیرساختی به طور کامل رفع نشد و از ۶ ماه گذشته سامانه مذکور محدود شده است.
نبود تفاهم بین شرکتهای حمل و نقل بار و انجمن صنفی رانندگان
وی بیان کرد: بر اساس دستور العمل سازمان راهداری به کلیه شهرستان ها، سامانه نوبت دهی مجازی با تفاهم دو انجمن صنفی رانندگان و شرکت های حمل و نقل هر شهرستان فعالیت خواهد داشت.
محمدی ادامه داد: این مساله در چند جلسه با حضور نمایندگان این شرکتها در اداره کل راهداری خراسان رضوی بررسی شد ولی پیشنهادات دو انجمن گنابادی به جمع بندی نرسید.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد گفت: پس از درخواست دوباره رانندگان و بررسی مشکلات آنان طبق نشست هایی در اداره کل راهداری خراسان رضوی مقرر شد، در صورت عدم تفاهم دو انجمن شهرستان گناباد، توسط کانون رانندگان استان اعلام نرم افزار انجام و توسط اداره کل راهداری سامانه نوبت دهی اعلام بار گناباد اجرایی شود.
گفتنی است، نبود سامانه مجازی نوبت دهی حمل و نقل بار گناباد موجب بروز مشکلات و نارضایتیهایی در بین رانندگان این منطقه شده است، رانندگان گنابادی افزایش فعالیت دلالها و فقدان ساماندهی نوبت دهی بار را از مشکلات مهم خود دانسته اند.
شهرستان گناباد با برخورداری از پنج هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی سنگین در قالب ناوگان حمل و نقل جادهای و بیش از ۱۵ هزار فعال در زمینه جابجایی کالا، از بزرگترین ناوگان حمل و نقل در خراسان رضوی برخوردار است.
نظر شما