عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر محتوامحوری جشنواره امام رضا(ع)، این رویداد را فراتر از یک جشنواره فرهنگی دانست و آن را گامی در جهت تغییر سبک زندگی و توسعه فرهنگ رضوی در ایران و جهان توصیف کرد.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) جریان‌ساز سبک زندگی رضوی در جهان است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس خراسان، مریم جلالی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اساسی جشنواره امام رضا(ع) توجه و تمرکز بر محتوا محوری آثاری است که آموزه‌های رضوی را ترویج می‌دهند، افزود: طبق گزارش‌هایی که تاکنون رسیده، آثار مکتوب قابل‌توجهی به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این جشنواره صرفاً یک رویداد فرهنگی‌ـ‌هنری نیست؛ بلکه هدف اصلی آن ایجاد تغییری ذهنی در مخاطبان و مردم است؛ تغییری که بتواند به توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در داخل کشور و حتی در سطح بین‌المللی منجر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ابراز کرد: ما اکنون شاهدیم که این هدف به‌صورت عملیاتی و اجرایی در سطح بین‌الملل نیز دنبال می‌شود.

جلالی درباره اهمیت این جریان فرهنگی توضیح داد: چنین رویدادهایی می‌توانند در تداوم سبک زندگی مردم نقش‌آفرین باشند و حتی جریان‌سازی کنند. خوشبختانه با توجه به اطلاعاتی که در زمینه تولید محتوا در اختیار دارم، چه به شکل هنری و چه به صورت آموزشی، این حوزه‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این حمایت می‌تواند به نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا امید بدهد که برای آینده‌ای نزدیک و روشن برنامه‌ریزی کنند.

عضو شورای داستان نویسی رضوی در ادامه افزود: شعر، داستان و دیگر حوزه‌های هنری مانند عکاسی، گرافیک و خوشنویسی نیز در این جشنواره دیده و مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی درباره چگونگی ایجاد نوآوری در آثار رضوی، به‌ویژه با توجه به تغییر نسل و ذائقه مخاطبان گفت: انتقال آموزه‌های امام رضا(ع) و مفاهیم تاریخی به زبان هنر و ادبیات کار ساده‌ای نیست. هر نویسنده‌ای صرفاً به دلیل داشتن مهارت نوشتن، نمی‌تواند به‌راحتی وارد این حوزه شود.

این نویسنده و پژوهشگر ادبی اشاره کرد: نخستین شرط ورود به این عرصه، داشتن باور عمیق به ترویج فرهنگ رضوی است. اگر این باور وجود داشته باشد، اولین گام برداشته شده است.

وی ادامه داد: گام بعدی، شناخت دقیق مخاطب و ذائقه اوست. اثری که براساس شناخت مخاطب نوشته شده باشد، موفقیتش چندین برابر بیش از اثری است که بدون توجه به نیازها و علاقه‌مندی‌های مخاطب خلق می‌شود. رمز موفقیت در این حوزه، نزدیکی و ارتباط نویسنده با مخاطب است؛ و گاهی حتی نیاز به پژوهش و اقدام‌پژوهی دارد.

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha