تحولات منطقه

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: حجم مخازن سدهای تهران آبی کم است و چاره ای جز صرفه جویی نداریم.

سخنگوی صنعت آب: حجم مخازن سدهای تهران کم است چاره‌ای جز صرفه جویی نیست
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عیسی بزرگ زاده در واکنش به انتشار فیلم‌هایی در شبکه های اجتماعی درباره پر آبی سدهای تهران افزود: واقعیت این است که وضعیت منابع آبی تهران نگران‌کننده و درصد پرشدگی سدهای تهران حدود ۲۱ درصد است؛ آن‌ هم در حالی‌که نیمی از این حجم را رسوبات و حجم مرده تشکیل می‌دهد.

وی افزود: چنین تصاویری می‌تواند موجب گسترش بد مصرفی شود. در حال حاضر کمبود منابع آب، به‌ویژه منابع آب سطحی در تهران و البرز قطعی است و چاره‌ای جز صرفه‌جویی نداریم.

سخنگوی صنعت آب با تأکید بر اینکه حجم مفید سدها در ارتفاعات بالاتر آن‌ها ذخیره می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی سطح آب سد به کمتر از نیم برسد، بخش قابل توجهی از آن دیگر قابل استفاده نیست. اعلام وضعیت سدها نیز بر اساس روش‌های استاندارد جهانی و منحنی‌های ارتفاعی مخازن صورت می‌گیرد.

اخیرا برخی با انتشار تصاویری از سدهای تهران مدعی شده اند سدها آب دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha