تحولات منطقه

سرپرست اداره امور مراکز نگهداری، توزیع و کترینگ‌های فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، نسبت به اطمینان از سلامت ساندویچ های سرد در فصل تابستان هشدار داد.

هشدار سازمان غذا و دارو؛ در مصرف ساندویچ‌های سرد احتیاط کنید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محمدرضا نصیری، با اشاره به افزایش مصرف ساندویچ‌های سرد در فصل گرما و روزهای سفر، بر رعایت دقیق استانداردهای بهداشتی و شرایط نگهداری این محصولات تأکید و تصریح کرد: ساندویچ‌های سرد شامل موادی مانند پنیر، گردو و خرما هستند و به دلیل نداشتن مرحله پخت یا گرم‌کردن نهایی، در گروه محصولات با ریسک میکروبی متوسط تا بالا قرار می‌گیرند. بنابراین، نگهداری آن ها در دمای ۱ تا ۴ درجه سانتی‌گراد ضروری است. هرگونه نقص در زنجیره سرد (حفظ دمای سرد از تولید تا مصرف) یا بسته‌بندی نامناسب، می‌تواند موجب رشد میکروب‌ها، فساد سریع و حتی بروز مسمومیت غذایی شود.

وی افزود: بازرسان سازمان غذا و دارو به طور مستمر از خطوط تولید ساندویچ‌های سرد در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بازدید می‌کنند. کنترل کیفیت مواد اولیه، نظارت بر مراحل تولید و بسته‌بندی، و همچنین حفظ زنجیره سرد در حمل‌ونقل، از مهم‌ترین موارد ارزیابی هستند. درج کامل و دقیق اطلاعات محصول روی برچسب نیز به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا انتخابی مطمئن داشته باشند.

نصیری به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید این محصولات، به سلامت بسته‌بندی، وجود شماره پروانه ساخت بهداشتی و نگهداری آن در یخچال فروشگاه توجه کنند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ یا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی محل زندگی خود گزارش دهند.

وی تأکید کرد: سلامت جامعه به مصرف غذای سالم وابسته است و سازمان غذا و دارو خود را موظف می‌داند از این سلامت محافظت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha