محمدمهدی زاهدی با اشاره به حضور دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی بر ضرورت توجه ویژه به کیفیت مدارس دولتی تاکید کرد.
وی اظهار داشت: کیفیت مدارس دولتی که بخشی از آن به محتوای کتاب های درسی و بخشی دیگر به فضای فیزیکی مدرسه مربوط میشود، نیازمند ارتقا است؛ با این حال، عامل کلیدی در این میان، کیفیت معلمان است.
زاهدی در ادامه به نتایج مطالعهای در ژاپن اشاره کرد و گفت: این مطالعه، نگرانیهایی را در خصوص کیفیت مدارس مطرح کرده است که دلیل این نگرانی، جایگاه حقوقی معلمان بوده است، در این تحقیق از این موضوع ابراز نگرانی شده که حقوق معلمان با حقوق پزشکان و قضات مقایسه شده است به گونهای که از دیدگاه آنها، حقوق معلم باید بالاتر از حقوق پزشکان و قضات باشد، در مورد استادان دانشگاه نیز وضعیت به همین ترتیب است.
وی افزود: افزایش کیفیت آموزش، تنها در صورتی مطلوب و به نفع کشور خواهد بود که با افزایش کیفیت کلی آموزش همراه باشد زیرا در آن صورت، دانشآموزان و فرزندان این مرز و بوم با فضایی سرشار از خلاقیت، نوآوری و تفکر انتقادی مواجه خواهند شد، این رویکرد، نه تنها به موفقیت آنها در زندگی شخصی و اجتماعی کمک میکند، بلکه در محیط کاری نیز موجبات پیشرفتشان را فراهم میآورد و قطعاً به نفع کشور خواهد بود. البته، تحقق این مهم نیازمند فراهم شدن مقدمات لازم است.



نظر شما