احمد محمودزاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش حرکت جدی را در راستای تولید محتوا و آموزش معلمان در قالب تحول در کلاسهای درس آغاز کرده است گفت: مدارس دولتی و غیردولتی در این راستا باید برنامهریزی لازم را داشته باشند تا بتوانند در این حوزه اقدامات موثری انجام دهند.
وی با بیان اینکه نسل جوان امروز توانسته است خود را با فناوریهای نوین تطبیق داده و به سرعت به آن ها ورود کند افزود: ما نمی توانیم در این مسیر توانمندیهای دانش آموزان را نادیده بگیریم و وظیفه ماست که خود را با فناوری های نوین به روزرسانی کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به پدیده هوش مصنوعی در دنیای امروز ادامه داد: هر پیشرفت فناورانه در کنار فواید بسیار خود اگر در مسیر درست هدایت نشود می تواند آسیبهایی را نیز به همراه داشته باشد بنابراین معلمان باید با فراگیری دانشهای جدید بتوانند با تسلط بر موضوع، دانشآموزان را هدایت کنند.
محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر برخی مدارس کشور در حوزه هوش مصنوعی باهم به رقابت میپردازند گفت: استفاده از فناوری دیجیتال و ابزارهای نوین آموزشی در قالب برنامههای سازمانیافته آموزش و پرورش بهصورت خودجوش در میان معلمان و دانشآموزان وجود دارد.
وی به اهمیت فراهم کردن امکان آموزش فناورانه برای معلمان و دانشآموزان در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: بخشی از آموزشها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در حال اجراست. در مناطقی هم که دسترسی به اینترنت محدود است، آموزش از طریق بستههای یادگیری انجام میشود.



نظر شما