تحولات منطقه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خصوصی سازی در آموزش و پرورش را بی‌معنا و مغایر با مردمی سازی تعلیم و تربیت دانست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش معنا ندارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به حمایت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشگاه فرهنگیان گفت: در سه سال اخیر بیشترین مصوبات شورای عالی در حمایت از دانشگاه فرهنگیان بوده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین هیئت‌های اندیشه ‌ورز مختلفی هم دارد که می‌توان دانشجویان را به این اندیشکده‌ها متصل کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عدم بازنگری در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفت: این سند ۱۲ سال پیش تصویب شده و همواره در شورای عالی در تلاش بودیم تا این سند اجرایی شود.

خسروپناه با تشریح روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به تصویب هشت مصوبه در خصوص دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه به یک مرکز جذب مستقل و دانشگاه مرکزی مجهز شده و آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.

وی عدالت آموزشی را از مباحث کلیدی سند تحول بنیادین دانست و گفت: باید تعریف درستی از عدالت آموزشی و الگوی حکمرانی داشته باشیم. این وظیفه‌ای است که تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی کمتر به آن‌ها پرداخته‌اند. خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری استادان دانشگاه فرهنگیان موضوع عدالت آموزشی را بر اساس بیانات مقام معظم رهبری تدوین کرده است.

وی ساخت صدها مدرسه را در سراسر کشور در این دوره جلوه‌ای از تحقق عدالت آموزشی دانست و گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهور طرح‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش را در ادامه فعالیت‌های دولت قبل شهید رئیسی ادامه می‌دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش معنا ندارد و حاکمیت باید در آن نقش اصلی را داشته باشد؛ گفت: مردمی‌سازی آموزش و پرورش به معنای مشارکت خانواده‌ها و اولیا در موضوع مدرسه است و نه واگذاری آموزش به بخش خصوصی. عدالت آموزشی عبارتند از برابری نسبی در کیفیت و امکانات برای همه دانش‌آموزان.

وی به مشارکت گسترده خیران در ساخت مدارس و خوابگاه‌ها برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: خیران علاوه بر ساخت‌ وساز در تولید محتوا هم اثرگذار هستند. امروز برخی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان فارغ التحصیل محتوای دروس مختلف را برای دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان مناسب سازی و به آنان ارائه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha