تحولات منطقه

باهدف تبیین گستره معنوی و خدماتی حرم مطهر امام رضا (ع) و معرفی جلوه‌های کمتر دیده‌شده خدمت به زائران، چالش فضای مجازی «۳۰ روز با خدام»، اجرا شد.

روایت تصویری از جلوه‌های خدمت در حرم مطهر امام رضا (ع) در چالش «۳۰ روز با خدام»
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جمال رستم‌زاده، رئیس اداره تبلیغات فرهنگی حرم مطهر رضوی، با بیان این خبر گفت: باتوجه‌به استقبال گسترده مخاطبان از چالش «هشت روز با خدام» در دهه پایانی ماه صفر، چالش جدیدی با عنوان «۳۰ روز با خدام» توسط بخش فضای مجازی حرم مطهر رضوی طراحی و اجرا شد تا جلوه‌های ماندگار خدمت خادمان حضرت رضا (ع) در فضای مجازی، به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه در این چالش، هر روز یکی از بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر رضوی محور معرفی قرار گرفت، توضیح داد: بخش‌هایی، چون کفشداری، نماز جماعت، گل‌کاری، نذورات، لوسترها، عودسوزها، رواق کودک، صندلی چرخ‌دار و زائر بر، اشیای پیداشده، رواق کتاب، ساعت حرم و تعویض پرچم گنبد مطهر برخی از عرصه‌های خدمتی است که در قالب ویدئوهایی کوتاه، فعالیت‌های آن، به مخاطبان معرفی شدند.

رستم‌زاده با اشاره به هدف اصلی این طرح، گفت: این چالش باهدف آشنایی مردم با عرصه‌های کمتر دیده شده خدمت در حرم مطهر امام رضا (ع) تدوین شد تا زائران و مخاطبان فضای مجازی از نزدیک با گستردگی، نظام‌مندی و معنویت جاری در فعالیت‌های خادمان حرم مطهر رضوی، آشنا شوند.

گستره انتشار در بستر ۱۴ شبکه اجتماعی

رئیس اداره تبلیغات فرهنگی حرم مطهر رضوی، ادامه داد: ویدئوهای این طرح از طریق بسترهای رسمی حرم مطهر رضوی در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف به نشانی @razavi_aqr_ir منتشر شد که شامل ایتا، بله، شاد، تماشا، روبیکا، روبینو، گپ، نسیم رضوان، ویسگون، ویراستی، سروش، آپارات، تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام بود.

به گفته رستم‌زاده، جمع بازدیدهای ثبت‌شده برای ۳۰ پست ویدئویی این چالش تا پایان اجرا در شبکه‌های اجتماعی وابسته به حرم مطهر، ۱۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۷۲۹ بازدید بوده است که نشان‌دهنده اقبال قابل‌توجه مخاطبان به محتوای معنوی و اصیل رضوی در فضای مجازی است.

بازنمایی هویت رضوی در بستر فضای مجازی

رئیس اداره تبلیغات فرهنگی حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: این برنامه در امتداد سیاست‌های مدیریت عالی حرم مطهر امام رضا (ع) برای معرفی الگوهای خدمت رضوی طراحی شد و تلاش دارد تا با بهره‌گیری از قالب‌های تولید محتوای کوتاه، نشاط معنوی، اخلاص خادمان و هماهنگی تشکیلاتی آستان را برای مخاطبان، به تصویر بکشد.

وی، افزود: در این طرح، هر ویدئو حاصل تعامل گروه‌های فرهنگی با خادمان حقیقی بخش‌های مختلف است که با بیانی ساده و بدون روایتگری رسمی، عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائران در حرم مطهر رضوی، می‌پردازد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha