تحولات منطقه

وزیرآموزش‌ وپرورش گفت:حل چالش‌های مزمن آموزش‌وپرورش نیازمنداصلاح فرایندها،سیاست‌ها وساختارهااست وانتظارمی‌رودمجموعه‌های ارزیابی وبازرسی باارائه پیشنهادهای دقیق وکارشناسی،نقش مؤثری دررفع این گره‌های قدیمی ایفاکنند.

چالش‌های مزمن آموزش‌وپرورش از ثبت‌نام مدارس تا امتحانات
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌ها، با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک ماه مبارک رجب، نظارت و ارزیابی را از ارکان اساسی سلامت اداری و موفقیت برنامه‌های کلان کشور دانست و اظهار کرد: بدون نظارت مؤثر، هیچ برنامه‌ای به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و بازرسی، بازوی توانمند مدیران برای تحقق اهداف سازمانی است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت چهاردهم به آموزش‌وپرورش، افزود: در طول ۴۶ سال گذشته، هیچ‌گاه آموزش‌وپرورش به‌صورت واقعی در اولویت نخست دولت‌ها نبوده است، اما امروز با رویکرد رئیس‌جمهور، این حوزه در صدر توجه دولت قرار گرفته و ده‌ها جلسه تخصصی با حضور شخص رئیس‌جمهور برای حل مسائل آموزش‌وپرورش برگزار شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت را دو محور اصلی سیاست‌های دولت دانست و تصریح کرد: در همین راستا، بیش از ۸ هزار پروژه آموزشی و پرورشی به‌صورت لحظه‌ای در سامانه‌های نظارتی رصد می‌شود و تنها در یک سال گذشته، بیش از ۱۱ هزار کلاس درس جدید در کشور احداث شده است؛ اقدامی که با بسیج کامل استانداران و فرمانداران محقق شد.

کاظمی گفت: پرداخت به‌موقع پاداش‌ها، تسویه سریع مطالبات امتحانات و پرداخت منظم حق‌التدریس‌ها از جمله اقداماتی است که در شرایط سخت مالی دولت انجام شد و نشان‌دهنده نگاه عملی دولت به کرامت معلمان است.

وی با تأکید بر نقش راهبردی ارزیابی عملکرد، اظهار کرد: نظارت نباید صرفاً شکلی و اداری باشد؛ بلکه باید راهبردی، مسئله‌محور و مبتنی بر سنجش میزان تحقق اهداف کلان آموزش‌وپرورش، از جمله سند تحول بنیادین، برنامه هفتم توسعه، عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین رسیدگی به شکایات مردمی را یکی از ارزشمندترین مأموریت‌های حوزه بازرسی دانست و گفت:پاسخگویی شفاف و منصفانه به شکایات، موجب افزایش اعتماد عمومی و رضایت اجتماعی می‌شود و این سرمایه‌ای بزرگ برای نظام آموزشی کشور است.

کاظمی با اشاره به چالش‌های مزمن آموزش‌وپرورش از جمله ثبت‌نام مدارس، مدارس غیردولتی، نقل‌وانتقالات، امتحانات و مسائل مالی، تأکید کرد: حل این مسائل نیازمند اصلاح فرایندها، سیاست‌ها و ساختارها است و انتظار می‌رود مجموعه‌های ارزیابی و بازرسی با ارائه پیشنهادهای دقیق و کارشناسی، نقش مؤثری در رفع این گره‌های قدیمی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسیر اصلی حرکت آموزش‌وپرورش، اجرای نقشه راه سند تحول بنیادین است و همه مدیران و ناظران باید با درک روشن از این مسیر، نقش خود را در تحقق آینده‌ای عادلانه و باکیفیت برای نظام تعلیم و تربیت کشور ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha