تحولات منطقه

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای درچین دیدار و گفتگو کرد.

دیدار غریب‌آبادی با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در چین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران که به چین سفرکرده ، در دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در پکن با نورلان یرمک‌بایف، دبیرکل این سازمان،دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار دوطرف درباره مسائل جاری مرتبط با فعالیت‌های سازمان در سال ۲۰۲۶ گفت‌وگو کردند. گفتگو درخصوص روند تدارکات لازم برای نشست آتی شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پاییز سال آینده در بیشکک، قرقیزستان از دیگر محورهای این گفتگو ها بود .

معاون وزیر امور خارجه ایران دراین دیدار بر ضرورت بالفعل‌سازی ظرفیت‌های دبیرخانه، ارتقای نقش آن در فعالیت‌های سازمان و گسترش اختیارات دبیرکل سازمان همکاری شانگهای تأکید کرد. کاظم غریب‌آبادی همچنین ادامه رویه ارائه پیشنهادها از سوی دبیرخانه در خصوص جنبه‌های مختلف همکاری و بهبود عملکرد سازمان همکاری شانگهای برای بررسی از سوی کشورهای عضو را اقدامی شایسته دانست.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز دراین دیدار گفت :اجلاس پیشِ‌رو به دلیل همزمان شدن یا بیست وپنجمین سالگرد تاسیس این سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر اهمیت محتوایی شعاراین اجلاس با عنوان «۲۵ سال سازمان همکاری شانگهای: همراه برای صلح پایدار، توسعه و شکوفایی» تأکید کرد.

در این دیدار، برخی ابعاد اجرای ابتکارات مشترک در حوزه امنیت منطقه‌ای، مشارکت اقتصادی و تقویت نهادی سازمان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha