تحولات منطقه

۱۰ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۴
کد مطلب: ۱۱۳۳۹۳۲

ریزش سنگین قیمت تتر از روز گذشته تاکنون به نوعی سیگنال منفی به دارندگان دلار داده و آنان را از ترس ریزش‌های بیشتر راهی بازار کرده است.

سیگنال تتر به بازار دلار؛ جبهه فروشندگان تقویت شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به‌گزارش قدس آنلاین، در حالی که کشور در شرایط جنگی قرار دارد و اتحادیه صرافان نیز معاملات ارزی را رسما متوقف کرده، برخی دارندگان ارز از ترس ریزش قیمت دلار، دست به ماشه فروش برده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد، در حال حاضر رقم یکسانی برای خرید و فروش دلار در بازار ارز مطرح نیست و برخی از سر نیاز به نقدینگی ریالی یا از ترس ریزش قیمت دلار، برای فروش به بازار ارز آمده‌اند.

باید اشاره داشت که قیمت تتر نیز که تا شب گذشته از مرز ۱۷۳ هزار تومان عبور کرده بود، به تدریج کاهشی شد و به قیمت ۱۶۷ هزار تومان رسید. اما این ارز دیجیتال که هر واحد از آن با یک دلار آمریکا برابری می‌کند، از بامداد امروز با ۱۵ هزار تومان ریزش به ۱۵۲ هزار تومان رسیده است. تتر همواره به‌عنوان یکی از اهرم‌های جهت‌دهی به قیمت دلار به‌شمار می‌رفت و اکنون نیز ترس از ریزش بیشتر قیمت را به دارندگان دلار القا کرده است.

بر همین اساس، برخی برای رفع نیاز به نقدینگی ریالی در شرایط فعلی و برخی نیز برای جلوگیری از ضرر احتمالی بیشتر، دلار را در قیمت‌های پایین‌تر از قیمت خرید خود به فروش می‌رسانند. با این حال اما به دلیل اینکه این دست از معاملات چندان گسترده نیست و بر اساس توافق دو طرف انجام می‌شود، قیمت یکسانی را به دست نمی‌دهد. اما فضای کلی بازار نیمه‌تعطیل ارز، فروشنده است.

منبع: تجارت‌نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha