تحولات منطقه

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت ادارات استان از فردا، ۱۷ اسفندماه با حضور ۵۰ درصد کارکنان و با نظر مدیر دستگاه استانی انجام می‌شود.

ادارات خراسان رضوی با حضور ۵۰ درصدی کارکنان فعال است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

احسان یوسفی نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان از روز یکشنبه، هفدهم اسفندماه را با توجه به تجاوز رژیم غاصب صهیونی و آمریکای جنایتکار به حریم سرزمین ایران اسلامی و با هدف استمرار ارائه خدمات عمومی به مردم و حفظ امنیت و آرامش کارمندان نظام اداری تشریح کرد.

وی بیان کرد: برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور دستگاه‌های اجرایی مکلفند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین و مقررات جاری، نظیر ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه دورکاری موضوع تصویب‌نامه هیات محترم وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی بدون هیچگونه وقفه با ۵۰ درصد کارکنان برنامه ریزی کنند.

دبیر شورای اداری خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های عملیاتی و امدادی ارائه ‌دهنده خدمات ضروری در حوزه‌هایی نظیر بهداشت و درمان، انرژی ، ارتباطات، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، آتش نشانی، امنیتی، انتظامی و دفاعی از شمول این بند مستثنی هستند و مطابق با تصمیمات مراجع ذیصلاح مربوطه اقدام می‌کنند.

یوسفی اضافه کرد: اولویت برخورداری کارکنان از دورکاری به ترتیب با معلولان، کارکنان دارای مشکلات قلبی، ریوی و بیماری‌های صعب‌العلاج ، بانوان باردار و یا دارای فرزند معلول یا ۶ سال و کمتر و سایر بانوان با نظر مدیر دستگاه خواهد بود. به گفته وی، دستگاه‌های اجرایی ارائه دهنده خدمات در حوزه‌هایی نظیر تأمین اجتماعی و امور مالیاتی موظفند به نحوی برنامه ریزی کنند که ضمن عدم ایجاد وقفه در ارائه خدمات به مردم، ذینفعان مربوطه با خسارت یا جریمه ناشی از کاهش سطح خدمات و یا تأخیر در دریافت خدمات مواجه نشوند.

وی بیان کرد: برگزاری انواع همایش‌ها و رویدادهای حضوری در دستگاه‌های اجرایی و همچنین اعزام کارکنان به مأموریت‌های اداری غیرضرور ممنوع است و صرفاً در موارد خاص با مجوز بالاترین مقام دستگاه اجرایی و استانداری امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: جلسات اداری، دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با رعایت دستورالعمل‌های صادره از سوی مراجع امنیتی ذی‌صلاح برگزار می‌شود.

یوسفی گفت: فعالیت واحدهای ستادی بانک ها، شعب منتخب و کشیک برابر اطلاعیه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان خواهد بود، همچنین شعب ارزی و دارای صندوق امانات دایر خواهند بود.

به گفته وی، کلیه مدارس و دانشگاه‌های استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و فعالیت آنان به صورت غیر حضوری خواهد بود.

دبیر شورای ادرای خراسان رضوی بیان کرد: همه رده های مدیریتی استان از شمول دورکاری مستثنی بوده و موظف به حضور در محل کار هستند، مسوولیت حسن اجرای این بخشنامه برعهده بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha