تحولات منطقه

استاندار هرمزگان با رد ادعای اخیر سنتکام مبنی بر استفاده نظامی از تأسیسات بندری گفت: هیچ‌یک از بنادر تجاری استان کاربرد نظامی ندارند و این اظهارات کاملاً بی‌پایه و اساس است.

ادعای آمریکا درباره استفاده نظامی از بنادر تجاری هرمزگان بی‌اساس است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محمد آشوری تازیانی، استاندار هرمزگان ، اظهار کرد: هیچ‌یک از بنادر تجاری استان هرمزگان برای مقاصد نظامی استفاده نمی‌شود و این ادعاها کاملاً بی‌اساس است.

وی با اشاره به شفافیت فعالیت‌های بندری در استان هرمزگان افزود: بنادر بندرعباس و سایر بنادر تجاری استان صرفاً در خدمت مبادلات بازرگانی هستند و هرگونه ادعا درباره کاربرد نظامی آن‌ها، یا ناشی از بی‌اطلاعی از واقعیت‌های منطقه است یا یک سناریوی تبلیغاتی علیه ملت ایران است.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جایگاه‌های مشخص و تعریف‌شده خود مستقر هستند و نیازی به استفاده از تأسیسات تجاری و غیرنظامی برای اهداف دفاعی ندارند. آمریکا به جای طرح این ادعاهای واهی، باید نسبت به حضور غیرقانونی و مداخله‌جویانه خود در منطقه و جنابت خود در حمله به مناطق مسکونی از جمله مدرسه میناب پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران هر گونه، حمله به زیرساخت‌های بندری و تجاری را با پاسخی محکم و فراموش نشدنی پاسخ خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha