اکبر عبداللهی اصل، در نامهای خطاب به مدیران عامل و مسئولان فنی شرکتهای پخش فرآوردههای سلامت اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و نظر به گزارش های متعدد دریافتی از معاونتهای غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی کشور و برخی نهادهای نظارتی مبنی بر سبد فروشی و توقف فروش دارو توسط برخی از شرکتهای پخش، به اطلاع میرساند:
مستند به ماده ۲۹ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و بند ۴ ماده ۸ آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکتهای پخش فرآوردههای سلامت محور، «فروش دارو با استفاده از روش های غیرمتعارف از قبیل ایجاد سبد دارویی (فروش داروهای سهمیهای و خاص در قبال خرید دیگر داروها) و یا روشهایی که منجر به ایجاد هر نوع تبعیض بین داروخانهها در زمینه دریافت داروهای مورد نیاز آن ها شود ممنوع است»؛ همچنین مطابق بند ۶ ماده ۹ آیین نامه مذکور توقف فروش و توزیع نشدن موجودی داروها باوجود مجوز های لازم، تخلف محسوب میشود.»
وی در این نامه خاطرنشان کرده است: «این اداره کل از بحران نقدینگی زنجیره تامین مطلع است ولی شرایط فعلی ایجاب می کند حداکثر همکاری با داروخانه ها در زمان پرداخت دیون، برگشت نخوردن چک ها و تحویل داروهای حیاتی به داروخانه های دولتی مسدود شده، بعمل آید.»




نظر شما