تحولات منطقه

۲۵ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۲
کد مطلب: ۱۱۳۷۲۴۶

در راستای ایمن سازی موزه‌ها در زمان جنگ نشان سپر آبی بر بام موزه ملی تاریخ طبیعی نصب شد.

نصب نشان سپر آبی روی بام موزه ملی تاریخ طبیعی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نشان سپر آبی به عنوان نشان استاندارد حفاظت موزه‌ها و اماکن تاریخی در موزه ملی تاریخ طبیعی نصب شد.

علیرضا نجیمی، سرپرست دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و دخایر ژنتیکی ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه نصب آن به منزله وضعیت غیر نظامی و صلح آمیز یک بناست و نه تنها یک اقدام فیزیکی بلکه یک پیام دیپلماتیک و حقوقی به جامعه جهانی است و هر گونه تعرض یا تهدید علیه این بناها خیانت جنگی محسوب می شود و مستوجب پیگرد در دادگاه‌های بین المللی خواهد بود و بنابر بر اطلاعیه کارگروه ارتقای تاب آوری اماکن تاریخی و موزه ها، موزه‌های کل کشور ملزم به تهیه و نصب نشان استاندارد " " سپر آبی" (BlueShield) شد.

این نشان به عنوان یک علامت استاندارد در راستای اقدامات پیشگیرانه و حفاطتی موزه‌ها در زمان جنگ در ورودی ها، جداره و بام موزه‌ها نصب می‌شود.

نجیمی افزود: موزه ملی تاریخ طبیعی از همان روزهای نخست جنگ اقدامات لازم بمنظور صیانت و حفاطت از دخایر ارزشمند زیستی کشور را با جدیت آغاز کرد. این اقدامات شامل انتقال سریع نمونه‌های باارزش سبک‌تر به مخازن علمی، بازدید و سرکشی منظم و روزانه از موزه، مخازن علمی، ازمایشگاه‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موزه ملی تاریخ طبیعی، طی مکاتبه با ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها اعلام شد نشان مذکور در موزه‌های تاریخ طبیعی استان‌ها نیز نصب شود.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha