تحولات منطقه

۱۷ فروردین ۱۴۰۵ - ۱۴:۲۰
کد مطلب: ۱۱۴۱۲۰۲

وزیر امور خارجه بحریناعلما کرده که عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز از ۲۸ فوریه بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۹۰ درصدی صادرات نفت از طریق تنگه هرمز
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به‌گزارش قدس آنلاین، عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین، تایید کرد که عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز از ۲۸ فوریه بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

او خاطرنشان کرد که «پیامدهای این وضعیت دیگر محدود به بازارهای انرژی یا خطوط کشتیرانی نیست، بلکه به امنیت غذایی جهانی نیز گسترش می‌یابد و انتظار می‌رود کمبود کود بدتر شود و خطرات گرسنگی افزایش یابد.»

به گزارش خبرگزاری بحرین، وزیر خارجه به هشدارهای سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه «۴۵ میلیون نفر دیگر ممکن است در چنگال گرسنگی حاد گرفتار شوند و اگر وضعیت فعلی ادامه یابد، حدود ۴ میلیون نفر در جهان عرب ممکن است به چنگال فقر کشیده شوند» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha