در پی انتشار یک نامه منتسب به وزارت صمت که شایعه کنارهگیری دو باشگاه صنعتی و پراهمیت فوتبال ایران—سپاهان و فولاد—را بههمراه داشت، فضای فوتبال کشور برای ساعاتی تحتتأثیر این خبر قرار گرفت. اهمیت اجتماعی و ورزشی این دو تیم در استانهای اصفهان و خوزستان، باعث شد این خبر بازتاب گستردهای پیدا کند و نگرانیهایی جدی در میان هواداران بهوجود آید.
به دنبال این حاشیهها، نگاهها به سمت مدیران دو باشگاه معطوف شد تا موضع رسمی آنها روشن شود.
اما مدیران سپاهان و فولاد با لحنی قاطع، هرگونه تصمیم برای خروج از لیگ را تکذیب کردند.
منوچهر نیکفر، مدیرعامل سپاهان، با اشاره به حمله اخیر به کارخانه فولاد مبارکه گفت:پس از آن اتفاق تلخ احتمالاً با مشکلات مالی روبهرو میشویم، اما منابع مالی ما فقط محدود به فولاد مبارکه نیست و از مسیرهای دیگری نیز میتوانیم بودجه مورد نیاز را تأمین کنیم. حتی میتوانیم از فروش بازیکنان ارزشمند خود به باشگاههای خارجی بخشی از هزینهها را جبران کنیم.
او درباره نامه منتشرشده نیز توضیح داد: مدام درباره این نامه از من سؤال میکنند، اما تأکید میکنم که این نامه هیچ ارتباطی به باشگاه ندارد. ما از آن بیخبریم و من شخصاً آن را در رسانهها دیدم. محتوای این نامه هیچکدام موضع سپاهان نیست.
در فولاد خوزستان نیز شرایط مشابهی حاکم است و تمرینات این تیم بدون هیچ تغییری ادامه دارد. حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد، در واکنشی مشابه گفت: فولاد برای مردم خوزستان فقط یک تیم فوتبال نیست؛ بخشی از هویت اجتماعی استان است. اینکه گفته شود این باشگاه قصد تیمداری ندارد، منطقی نیست. فولاد همیشه یکی از منظمترین و حرفهایترین باشگاههای کشور بوده و زیرساختهای کمنظیری دارد. مگر میشود یک تصمیم نامعقول درباره چنین باشگاهی گرفته شود؟
او افزود: درک میکنم کشور شرایط سختی دارد و ممکن است تصمیمات موقت گرفته شود، اما اینکه فولاد خوزستان کلاً تیمداری را کنار بگذارد از نظر من غیرممکن است.
با این اظهارات صریح، شایعه کنارهگیری سپاهان و فولاد از لیگ برتر—که برای ساعاتی فوتبال ایران را ملتهب کرده بود—توسط مدیران این دو باشگاه بهطور کامل تکذیب شد و ابهامات موجود تا حد زیادی برطرف گردید.




نظر شما