حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور،عنوان کرد: بر اساس گزارشها و دادههای سازمان هواشناسی، برای ۱۷ استان کشور هشدار سطح نارنجی صادر شده و احتمال وقوع سیلاب در این مناطق وجود دارد.
او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در استانهای در معرض خطر گفت: استانداران استانهای مشمول هشدار، جلسات ستاد مدیریت بحران را تشکیل دادهاند و به شهرداریها نیز دستور داده شده است تا هرچه سریعتر نسبت به لایروبی رودخانهها، مسیلها و جویهای آب اقدام کنند تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود.
ظفری همچنین از آمادهباش نیروهای امدادی خبر داد و افزود: جمعیت هلالاحمر، اورژانس و سایر دستگاههای امدادرسان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگیهای شدید در حالت آمادهباش قرار دارند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران در عین حال به شهروندان توصیه کرد با توجه به احتمال وقوع صاعقه و بارشهای ناگهانی، از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
وی تأکید کرد: مردم فریب شرایط موقت هوای آفتابی را نخورند و از نزدیک شدن به رودخانهها و مسیلها پرهیز کنند، زیرا الگوی بارشها ممکن است بهطور ناگهانی تغییر کرده و خطر وقوع سیلاب افزایش یابد.




نظر شما