اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز چهارشنبه در گفتوگو با صداوسیما، تمدید آتشبس میان ایران و ایالات متحده را تأیید کرد، اما درباره شرکت ایران در دور جدید مذاکرات با آمریکا در اسلامآباد اظهار نظری نکرد.
بقایی با تأکید بر نقش دیپلماسی در تأمین منافع ملی گفت: «دیپلماسی ابزاری برای تأمین منافع و امنیت ملی است و هر زمان که به این نتیجه برسیم که شرایط لازم و منطقی برای استفاده از این ابزار برای دستیابی به منافع ملی و تثبیت دستاوردهای ملت ایران در خنثی کردن اهداف شوم دشمنان وجود دارد، اقدام خواهیم کرد.»
در همین حال، دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، شامگاه سهشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «ما آتشبس با ایران را تا زمانی که ایران پیشنهاد خود را ارائه دهد و گفتگوها به نحوی پایان یابد، تمدید خواهیم کرد.»
این تحولات در حالی رخ میدهد که گمانهزنیها درباره احتمال از سرگیری گفتوگوهای مستقیم تهران و واشنگتن در هفتههای آینده افزایش یافته است.




نظر شما