در راستای تحقق سیره رضوی در گرهگشایی از مجاوران و با دستور مستقیم تولیت آستان قدس رضوی، تجهیزات پیشرفته پزشکی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به مرکز خدمات جامع سلامت شهر فرهادگرد اهدا شد. این اقدام که در پی سفر اخیر آیتالله مروی به شهرستان فریمان رقم خورد، تحولی جدی در دسترسی عادلانه مردم منطقه به خدمات درمانی ایجاد خواهد کرد.
تحقق وعده تولیت در ایام فرخنده
دکتر ولایتی مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان؛ در گفتگو با خبرنگار قدس با اعلام این خبر اظهار داشت: بهدنبال سفر اخیر تولیت معزز آستان قدس رضوی به شهرستان فریمان و بازدید کارشناسان این مجموعه از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فرهادگرد، با موافقت ایشان مقرر شد تجهیزات پزشکی مورد نیاز این مرکز تأمین شود. وی افزود که این وعده در ایام مبارک دهه کرامت به مرحله اجرا رسید و تجهیزات مذکور به این مرکز درمانی اهدا شد.
ارتقای زیرساختها و تکریم مراجعان
ولایتی مقدم با قدردانی از حمایتهای مستمر آستان قدس رضوی از حوزه سلامت فریمان، تصریح کرد: این اقدام ارزشمند نقش بسزایی در ارتقای زیرساختهای حوزه سلامت شهرستان داشته و زمینهساز دسترسی مردم منطقه به خدمات بهداشتی و درمانی استاندارد شده است. به گفته وی، تجهیز این مرکز به دستگاههای روزآمد، علاوه بر افزایش کیفیت خدمات سلامتمحور، میزان رضایتمندی مراجعان را بهطور چشمگیری افزایش میدهد.
کاهش هزینههای خانوار و تسهیل دسترسی
مدیر شبکه بهداشت فریمان مشارکت خیرین و نهادهای موقوفاتی را رمز توسعه مراکز درمانی دانست و خاطرنشان کرد: بهرهمندی از این تجهیزات جدید، از مراجعات غیرضروری بیماران به مرکز شهرستان جلوگیری کرده و علاوه بر سهولت در درمان، هزینههای جانبی خانوارها را نیز بهشدت کاهش میدهد.
این اقدام آستان قدس رضوی بار دیگر نشان داد که رویکرد خدمترسانی این نهاد مقدس، فراتر از دیوارهای حرم مطهر، بر رفع محرومیت و ارتقای سطح زندگی مجاوران در مناطق کمبرخوردار تمرکز یافته است؛ پیوندی میان معنویت و خدمت که ثمره آن عدالت در سلامت است.





نظر شما