طبق این مصوبه، زنان شاغلی که دارای حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت هستند، میتوانند زودتر از سن معمول بازنشسته شوند. بر این اساس، بانوان دارای یک فرزند در سن ۴۲ سالگی، دارای دو فرزند در ۴۱ سالگی و دارای سه فرزند در ۴۰ سالگی امکان بهرهمندی از این امتیاز را خواهند داشت.
این قانون شامل بانوان کارمند مشمول قانون خدمات کشوری میشود که شرایط تعیینشده را دارا باشند.
نمایندگان مجلس هدف از اجرای این مصوبه را حمایت از سیاستهای کلی جوانی جمعیت عنوان کرده و تأکید کردهاند که این اقدام با هدف تقویت جایگاه اجتماعی زنان و ایجاد تعادل میان نقشهای خانوادگی و شغلی آنان در دستور کار قرار گرفته است.




نظر شما