بهگزارش قدس آنلاین، وندی شرمن در گفتگو با شبکه خبری یورونیوز گفت: تهران در قیاس با ایالات متحده که آغازگر جنگ در ۲۸ فوریه(نهم اسفند ۱۴۰۴) بود، در موقعیت بسیار قویتری از جنگ بیرون آمدهاست.
شرمن از مذاکرات فعلی بین واشنگتن و تهران استقبال کرد، اما هشدار داد که ابهامات عمدهای در مورد هرگونه توافق احتمالی وجود دارد. او گفت:مشخص نیست چه چیزی واقعا در حال رخ دادن.
این دیپلمات کهنهکار که ریاست تیم مذاکرهکننده آمریکا در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) را برعهده داشت، اظهار کرد که به نظر میرسد این توافق در ازای امتیازات نهچندان زیاد «امتیازات قابل توجهی» به ایران میدهد.
از دید شرمن این تعارض نیاز به گفتگو را برجسته کرده است. دیپلماسی امری لازم است و اقدام نظامی راهحل این مشکل نیست.




نظر شما