بهگزارش قدس آنلاین، فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران در صفحه مجازیاش نوشت: شلیکهای کور آمریکا به سیریک معمای اشراف ما بر تنگه را حل نمیکند؛ اما شلیکهای ما به متخلفان، راه روشن عبور را به باقی شناورها یادآوری میکند.
فرماندهی نیروی دریایی سپاه در ادامه هشدار داد: حساب پایگاههای آمریکایی منطقه جداست و جهنم را در این روزها تجربه خواهند کرد.
بهگزارش قدس، روز جمعه پنجم تیر ماه رئیس جمهوری آمریکا مدعی پرتاب چهار پهپاد به سمت کشتی ها در تنگه هرمز شد و ادعا کرد که ایران آتش بس را نقض کرده است و به همین بهانه اقدام به نقض آتش بس و گشودن آتش به جنوب ایران شد که با پاسخ سپاه پاسداران مواجه شد.
همچنین سنتکام شنبه شب اعلام کرد به دستور دونالد ترامپ، حملات جدیدی علیه چند هدف در ایران انجام شده است. فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد این حملات پس از آن صورت گرفت که ایران با حمله پهپادی به نفتکش پانامایی «امتی کیکو» در نزدیکی تنگه هرمز، توافق آتشبس را نقض کرد. به ادعای سنتکام، جنگندههای آمریکایی سایتهای پدافندی، زیرساختهای نظامی و انبارهای پهپادی ایران را هدف قرار دادهاند.
این اتفاق پاسخ متقابل سپاه پاسداران را به دنبال داشت و سپاه در اطلاعیهای اعلام کرد که که در ساعت ۲ الی ۳ بامداد امروز یکشنبه هفتم تیر ماه، با پرتاب موشک های بالستیک و پهپاد به سوی هشت زیرساخت مهم ارتش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین آنها رامنهدم کردند.
از طرفی بامداد امروز در آخرین لفاظیهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی تروث سوشال خود با تایید نقض آتش بس و تجاوز به ایران گفت:«هواگردهای ایالات متحده لحظاتی پیش انبارهای موشکی و پهپادی ایران و همچنین سایتهای راداری ساحلی را به دلیل نقض دوباره توافق آتشبس هدف قرار دادند!»
رئیس جمهوری آمریکا با تکرار لفاظی ها و زیاده خواهی های واشنگتن مدعی شد: «احتمال بسیاری وجود دارد که آنها هرگز درس نگیرند! ممکن است زمانی برسد که دیگر نتوانیم[با آنها] معقول باشیم و مجبور شویم کاری را که با موفقیت آغاز کردهایم بهصورت نظامی کامل کنیم. اگر چنین شود، جمهوری اسلامی ایران دیگر وجود نخواهد داشت!»
همچنین وزارت امور خارجه هم در بیانیهای در واکنش به حملات بامداد امروز آمریکا به کشورمان اعلام کرد که این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان میدهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.




نظر شما