تحولات منطقه

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت ایمنی غذا، اعلام کرد نظارت بر کیفیت و سلامت مواد غذایی باید از مرحله تأمین مواد اولیه تا عرضه به مصرف‌کننده به‌صورت مستمر انجام شود.

سازمان غذا و دارو: پایش مستمر زنجیره تأمین، شرط حفظ ایمنی مواد غذایی است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تأکید بر ضرورت تقویت نظارت بر زنجیره تأمین مواد غذایی، گفت: حفظ ایمنی غذا یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان در صیانت از سلامت مردم است و این موضوع نیازمند پایش مستمر در تمام مراحل تولید و عرضه است.

مهدی انصاری دوگاهه با اشاره به اهمیت ایمنی مواد غذایی اظهار کرد: فرآیندهای نظارتی باید به گونه‌ای طراحی شوند که اطمینان لازم از سلامت فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی را برای مصرف‌کنندگان فراهم کنند. به گفته وی، ارزیابی کیفیت محصولات بر اساس شاخص‌های استاندارد و معیارهای ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

وی افزود: نظارت بر ایمنی مواد غذایی نباید تنها به محصول نهایی محدود شود، بلکه لازم است از مرحله تأمین مواد اولیه، تولید، فرآوری، توزیع و عرضه ادامه داشته باشد؛ زیرا هرگونه نقص در هر یک از حلقه‌های این زنجیره می‌تواند سلامت محصول نهایی را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع غذایی از بخش‌های کشاورزی و دامپروری تأمین می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل سازمان غذا و دارو علاوه بر کنترل محصولات نهایی، بر کیفیت مواد اولیه و فرآورده‌های عرضه‌شده در بازار نیز نظارت دارد.

انصاری دوگاهه در پایان تأکید کرد که اجرای مؤثر برنامه‌های پایش و کنترل ایمنی مواد غذایی، مستلزم همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در زنجیره تولید و تأمین مواد غذایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha