رییس اتحادیه نانهای صنعتی با اشاره به گفته معاون اجرایی رییس‌جمهور مبنی بر اینکه تا پایان سال قیمت نان اصلاح خواهد شد، گفت: روش فعلی خرید گندم و تولید نان مناسب نیست و تغییر آن رضایت مصرف کننده و تولید کننده را در بر خواهد داشت.

قیمت نان با آزادسازی اوج نمی‌گیرد/ اصلاح نرخ تخلف آردفروشی و کاهش وزن چانه را متوقف می‌کند

محمدجواد کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با آزادسازی قیمت نان، تولید و عرضه نان کاملاً رقابتی شده و کنار افزایش رضایت مردم، نشتی آرد در پی اعطای یارانه آرد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در 3 سال اخیر با وجود افزایش هزینه‌های جاری تولید نان، نرخ فروش به نانوایان داده نشده است در عین حال آزادسازی قیمت اوج‌گیری یک‌باره نرخ نان را در پی نخواهد داشت زیرا در حال حاضر در پی کاهش وزن و کیفیت مردم قیمت واقعی نان را می‌پردازند.

این فعال صنفی یادآور شد: آردفروشی در نانوایی‌ها و کاهش وزن چانه برای جبران هزینه‌ها صورت می‌گیرد که اگر دولت به‌دنبال افزایش قیمت نان نیست می‌تواند نانوایی‌ها را کارگزار خود کند و هزینه‌های جاری تولید همچون بیمه و مالیات را کاهش دهد تا افزایش کیفیت و رضایت‌مندی را ایجاد کند.

کرمی در پاسخ به این سؤال که نمایشگاه سال جاری نان چه اهدافی را دنبال می‌کرد، گفت: این نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی، معرفی مشخصات و خواص نان سالم آغاز به‌کار کرد که عمده مشکلات این نمایشگاه برگزاری و نظارت توسط بخش غیرمرتبط با حوزه نان است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه باید همایش و کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا دانش افراد مرتبط با حوزه نان در تولید و عرضه نان کنار تولید ماشین‌آلات نان افزایش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.