قدس آنلاین،الف.زمینی؛ بازتاب صحبت های رئیس جمهور در همایش بزرگداشت 16 آذر و تقدیم لایحه بودجه سال 94 توسط روحانی به مجلس؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها هستند.

از "بازتاب صحبت های رئیس جمهور در روزنامه های امروز" تا "افزایش  14درصدی حقوق در سال 94"

دولت از نقد استقبال می کند

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود بخشی از صحبت های رئیس جمهور در همایش بزرگداشت 16 آذر را تیتر کرد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "دانشجو باید منتقد، دیده بان و پرسشگر باشد"

"نسل فردا" هم در تیتر یک خود از قول رئیس جمهور خطاب به دانشجویان نوشت: "قدرت را نقد کنید" این روزنامه همچنین از قول روحانی می نویسد: "دیوار دولت از همه کوتاه تر است"

روزنامه های "جام جم"، "حسبان" ، "افکار" و "پیام زمان" نیز چنین تیتری را برگزیده است و در تیتر یک خود نوشته اند: "رئیس جمهور: دولت از نقد استقبال می کند"

 

عهد ما شکستنی نیست

دیروز روحانی در جمع دانشجویان در بخشی از صحبت هایش گفت: "تازه به دوران رسیده ها نگران اسلام و انقلاب نباشند"؛ این بخش از صحبت های رئیس جمهور مورد توجه روزنامه های اصلاح طلب و حامی دولت قرار گرفت به طوریکه روزنامه های "آرمان امروز"، "اسرار"، "راه مردم"، "شرق"و "همبستگی" در تیتر یک های خود به این جمله اشاره داشتند.

دیگر جمله رئیس جمهور که مورد توجه روزنامه های حامی دولت قرار گرفت؛ این جمله بود: "عهد ما شکستنی نیست"؛ روزنامه های "ایران"، "شهروند"، "آفتاب یزد"، "اعتماد" هم این جمله را در تیتر یک های خود استفاده کرده اند.

 

حرف هایی که نان نشد

در مقابل روزنامه های منتقد دولت نیز در پاسخ به صحبت های رئیس جمهور تیترهایی داشتند؛

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "حسن روحانی در مراسم 16 آذر همه را به نقد دولت فراخواند و منتقدان خود را «تازه به دوران رسیده» خطاب کرد" در تیتر یک خود نوشت: "حرف هایی که نان نشد"؛ این روزنامه در تیتر یک خود طعنه ای زده است به گرانی نان در روزهای اخیر.

روزنامه "کیهان" نیز با بیان اینکه "تازه به دوران رسیده ها، جدیدترین لقب دولت به منتقدین"؛ در تیتر یک خود نوشت: "دولت تدبیر از خجالت منتقدان در آمد!"

 

"رسالت" نیز در تیتر یک خود از قول "دکتر احمد توکلی" نوشت: "لغو سخنرانی منتقدان با اعتدال و قانون نمی خواند"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "طراحان مراسم 16آذر بر اصولگرا و اصلاح طلب خواندن تشکل های سیاسی دانشجویی اصرار داشتند" در تیتر یک خود نوشت: "تشکل های دانشجویی غایبان مراسم روز دانشجو"

***

بودجه ضدتورمی/ افزایش حقوق 14درصدی در سال 94

دومین لایحه بودجه دولت حسن روحانی که نقشه راه اقتصاد ایران در سال 1394 است، در موعد مقرر قانونی، روز گذشته یکشنبه 16 آذر 93 از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد. بر این اساس، سقف بودجه 94 کل کشور از سوی دولت 837 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده  البته برای سال آینده سقف بودجه عمومی دولت 267 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

در همین راستا روزنامه ها تیترهایی از صفحات اول خود را به این موضوع اختصاص داده بودند.

روزنامه "فرصت امروز" نوشت: "838تریلیون تومان دخل و خرج دولت در سال آینده"؛

روزنامه "تجارت" نیز خبر از "کاهش بی سابقه وابستگی بودجه به درآمدهای نقتی" نوشت. این روزنامه از قول روحانی می نویسد: "نگاه قلکی دولت به بانک مرکزی تغییر کرده است"

"جهان صنعت" هم در تیتر یک خود خبر از "کاهش پلکانی وابستگی به نفت" می دهد. روزنامه "افکار" هم از کاهش یافتن سهم نفت در بودجه نوشت.

روزنامه "همشهری" نیز با بیان اینکه "وابستگی بودجه عمومی سال 94 به درآمدهای نفتی 6/8درصد کمتر شد؛ در تیتر یک خود می نویسد: "گام جدی برای رهایی از اقتصاد نفتی"

روزنامه "ایران" هم از این بودجه با عنوان "بودجه ضدتورمی روحانی برای سال 94" یاد کرد.

"ابرار اقتصادی" هم با بیان اینکه "دولت یارانه نان و انرژی را کم کرد" در تیتر یک خود نوشت: "کاهش 3میلیارد دلاری درآمد نفتی در بودجه 94"

این روزنامه همچنین می نویسد: "دلار 2850تومان، نفت 72 دلار و افزایش حقوق 14درصد پیش بینی شد"

گفتنی است اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند‌ تعیین قیمت نفت به میزان 70 دلار در بودجه سال 94 اقدام مناسب و منطقی به شمار می‌رود و برخی دیگر بر این اعتقاد هستند شاید اگر کمتر از این پیش‌بینی می شد اطمینان‌بخش‌تر بود چرا که احتمال اینکه هنوز هم قیمت نفت بیشتر کاهش یابد وجود دارد.

روزنامه "وطن امروز" در تیتری انتقادی در خصوص بودجه 94 نوشت: "کاهش 40درصدی یارانه نقدی نان"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارشاد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    23 0
    بیجاره کارمـــــــــــــــــــــــند ها، تورم واقعی 40 درصد افزایش حقوق 14 درصد.
  • مسعود IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    7 0
    افزایش حقوق 14درصدی و تورم 20درصدی؛ و باز هم کوچک شدن سبد خانوار به اندازه 6درصد دیگر
  • باقرزاده IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ای وای خدا به داد دل کارگرا برسه نمیگم روحانی خسته نباشه چون بااین افزایش حقوق همه کارگرارو یکسال دیگر به مرگشون نزدیکترکرد
  • باقرزاده IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    آقای روحانی چرا از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مخصوصا راه آهن ناحیه شرق هیچ صحبتی نمیکنی تبعیض بین همکاراازلحاض حقوق بیدادمیکنه انسانیت کجاست؟حالاهم بااین افزایش حقوق ماکه واقعا نمیدونیم خرج چه بکنیم هنوز پایه حقوق کارگراز۶۲۰۰۰۰تومنبه یک میلیون نرسیده واقعا شرماوره عدالت کجاست؟ بدو بدو حسن جان اگه این دنیا وآخرتتو میخوای بخری این تبدیل وضعیت وپیگیری کن تا دعای خیر زن وبچه یمان پشتت باشه تاالان کاری نکردی بجنب ............
  • ایران نژاد IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    1 0
    کسانی که به دیگران اتهام دروغ گویی می زدند امروز مثل افتاب دروغ می گویند فقط در همین روز های اخیر اجناس بیش از 50/گران شده و تورم را 14/اعلام می کنند تا مردم را احمق اعلام کنند مجلس باید دست انها را رو کند
  • حقی قت شناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    1 0
    اگر به مردم راست بگی بهتر از احمق دانستن مردم است تورم چند درصد افزایش حقوق چند در صد و هر کس باور کند که مثل خودشان است