معاون استانداری کربلا با پیش بینی افزایش زائران ایرانی کربلای معلی تا روز اربعین حسینی به رقم 2 میلیون تن گفت که مقامات این استان درصدد فراهم کردن امکانات رفاهی بیش‌تر برای زائران ایرانی هستیم.


پیش‌بینی حضور 2 میلیون زائر ایرانی در کربلا تا روز اربعین/تلاش برای ارائه امکانات بیش‌تر

 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس از بغداد، مقامات کربلای معلی با پیش بینی حضور دو میلیون زائر ایرانی تا روز اربعین حسینی در کربلای معلا از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای خدمات‌رسانی به زائران قدردانی کردند.

«جاسم الفتلاوی»، معاون استانداری کربلای معلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد:شمار زیاد زائران ایرانی مشتاق زیارت حرم سید الشهدا در اربعین حسینی ما را بر آن داشت که تعداد دستگاه اتوبوس‌ها برای انتقال آنها تا استان کربلا را بیش‌تر کنیم بنابراین یکصد دستگاه خودرو برای انتقال زائران ایرانی از مرز به کربلای معلی اختصاص داده شده که پس از پایان مراسم اربعین هم زائران را به مرز ایران بازخواهد گرداند.

الفتلاوی گفت: برادران ایرانی هم در حوزه شهرداری کمک وافری به کربلا کردند و هیئت بزرگ ایرانی برای مشارکت در خدمات رسانی به زائران در کربلا حضور دازند.

معاون استانداری کربلا تصریح کرد: به منظور فراهم کردن وسایل راحتی برای همه زائران از جمله زائران ایرانی که تا روز اربعین به شمار آنها افزوده خواهد شد علاوه بر مدارس و اماکن مسقف چادرهای بیش‌تری در سطح شهر کربلا برپا شده و تجهیزات در حد ضرورت اعم از فرش و پتو و کانکس های سرویس های بهداشتی برای زائران فراهم شده است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بیان اینکه هم‌اکنون در مرز مهران به دلیل عدم امکانات در عراق، امکان پذیرش نداریم، گفت: تا دیشب بیش از یک میلیون و 200 زائر ایرانی از مرزهای خاکی، هوایی و دریایی عبور کرده‌ و وارد خاک عراق شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بیان اینکه هم‌اکنون در مرز مهران به دلیل عدم امکانات در عراق، امکان پذیرش نداریم، گفت: تا چهارشنبه شب بیش از یک میلیون و 200 زائر ایرانی از مرزهای خاکی، هوایی و دریایی عبور کرده‌ و وارد خاک عراق شدند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.