رئیس سازمان زندان های کل کشور با بیان اینکه متاسفانه آمار زندانیان رو به رشد است، گفت: محمدرضا رحیمی در بند عمومی نگهداری می شود و از امکانات خاصی برخوردار نسیت.

رحیمی در بند عمومی اوین است؛آمار رو به رشد تعداد زندانیان در سال ۹۳

به گزارش  تسنیم، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان های کل کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پابندهای الکترونیک گفت: برای پابندها یک تفاهنامه ای با مرکز اطلاعات و فناوری قوه قضائیه منعقد کردیم و شرکت هایی قبلا آمده و کارهایی را انجام داده بودند و مشکلات آن پایندها برطرف شد.

وی افزود: این طرح در دو استان به صورت پایلوت انجام شد و قرار است در استان سوم که استان فارس است پایلوت آن شروع شود. با پیگیری هایی که صورت گرفته امیدوار هستیم که از سال آینده توسعه این پایندها را عملیاتی کنیم.

جهانگیر درباره آمار تعداد زندانیان در سال 93 اظهار داشت: متاسفانه آمارمان رو به رشد است اما امیدواریم با سیاست هایی که در خصوص کاهش جمعیت کیفری دارد دنبال می شود بتوانیم آمارها را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره بودجه سازمان زندان ها بیان داشت: علی رغم اینکه قول هایی داده شده بود که بودجه سازمان زندان ها در سال آینده متناسب شود ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم. ما هم از طریق مجلس و دولت تلاش می کنیم تا بودجه لازم را بگیریم. الان هم در حوزه قضا، بهداشت و در نوسازی ساختمان هایی که داریم و انتقال زندان هایی که باید طبق قانون به خارج از شهرها منتقل کنیم نیاز به بودجه داریم.

رئیس سازمان زندان ها در پاسخ به این سوال که محمدرضا رحیمی در کدام بند نگهداری می شود، اظهار داشت: وی مثل سایر افراد در بند عمومی است اما با متهمین پرونده بیمه در یک بند نیستند و از امکانات خاصی هم برخوردار نیستند.

جهانگیر در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین گفت: ما به نمایندگان کمیسیون قضایی پیشنهاد دادیم که آماده ایم از هر زندانی که می خواهند بازدید کنند و چون در زمان بررسی بودجه بود و سرشان شلوغ بود تشخیص داده بودند که به اوین بیایند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.