۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: 284136

دبیرکل حزب الله لبنان در تازه‌ترین سخنرانی خود که شنبه شب انجام شد، با یک لیوان شربت "لیموناد"، عملیات روانی جالبی علیه مخالفان و دشمنان مقاومت به راه انداخت.

ماجرای شربت لیموناد سید حسن نصرالله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  العالم، به نظر می رسد پس از پیروزی‌های میدانی اخیر در قلمون، رهبر مقاومت اسلامی لبنان این بار با حرکتی هوشمندانه، جنگ روانی دشمنان را هم متوقف کرده و حمله‌ای معکوس علیه آن به راه انداخته است.

نصرالله در آغاز سخنرانی اخیر خود، پس از نوشیدن محتویات یک لیوان گفت: «به شایعات درباره بیماری من توجه نکنید... عمر دست خداست، و من بحمدالله هیچ گونه بیماری ندارم و دارویی مصرف نمی کنم... این لیوان هم حاوی شربت لیموناد است و همه کسانی را که می خواهند سخنرانی کنند، توصیه می کنم که به جای آن که هر دقیقه آب بنوشند، کمی شربت لیموناد استفاده کنند!»

ساعتی پس از این سخنرانی، موجی از واکنش‌ها به حرکت دبیرکل حزب الله و "شربت لیموناد" او به راه افتاد و بسیاری از کاربران اینترنت، در نظرات و پست های خود به این موضوع پرداختند و تصاویر و کاریکاتورهایی با این مضمون در سایت های مختلف منتشر شد.

حالا وقت "قلموناد" است!

بسیاری از کاربران، یکدیگر را به نوشیدن لیموناد به عنوان نماد همراهی و همصدایی با دبیرکل حزب الله تشویق کردند. هشتگ ها و گروه های متعددی هم در سایت های اینترنتی با عناوینی چون (#لیموناد_سید حسن) ساخته شد.

یک طراح، عنوان "قلموناد" را به جای لیموناد برای اشاره به پیروزی های اخیر ارتش سوریه و مقاومت لبنان در قلمون به کار برد.

"علی ضیا" هم که در روستای "کفرصیر" لبنان آبمیوه فروشی دارد، شاید نخستین کسی بود که عنوان "لیموناد سید حسن" را برای تبلیغ نوشیدنی های خود استفاده کرد و تصاویر تابلو جدید مغازه اش به سرعت در اینترنت منتشر شد.

همچنین شماری از کاربران با اشاره به  سوابق مفتی‌های وهابی در صدور فتواهای تمسخرآمیز و عجیب، نوشتند: حتما شیوخ عربستان فردا فتوا می‌دهند که تولید و خرید و فروش و نوشیدن شربت لیموناد شرعا "حرام" است!

 کاربر دیگری نوشت: ... شورای امر به معروف و نهی از منکر سعودی گروه ویژه ای را برای بازرسی آبمیوه‌فروشی‌ها ایجاد خواهد کرد تا نسبت به عدم فروش این نوشیدنی "حرام" (لیموناد) مطمئن شوند!

یکی کاربر لبنانی با اشاره به توصیه سید حسن نصرالله به سخنرانان درباره نوشیدن لیموناد، نوشت: بهیه حریری از حالا شروع به درست کردن لیموناد تازه کرده تا برادرزاده اش (سعد حریری) در سخنرانی های بعدی بهتر حرف بزند!

در کامنت دیگری چنین آمده بود: با این حساب قیمت لیموترش در لبنان به کیلویی ده دلار یا بالاتر خواهد رسید!

کاربری هم با اشاره به رنگ این نوشیدنی چنین نوشت: رنگ شربت لیموناد، همان رنگ پرچم حزب الله بود. شاید (سید حسن) می خواست به مخالفان بفهماند که فقط با گزینۀ "مقاومت" زبان افراد باز می شود و بدون آن، مجبور به سکوت و سازش هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین فاطمی نیک IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    67 5
    با سلام و عرض خسته نباشید مسؤلان سایت خدا حفظ کنه سید حسن نصرالله این مرد بزرگ و دلاور رو که با کمترین امکانات و نیروی انسانی یک تنه در برابر نظام سلطه و استکبار مقاومت می کنه اگر به روزی برسیم که امثال سید حسن نصرالله در عالم متعدد بشن حتما تا ظهور دقایقی بیشتر فاصله نخواهیم داشت. برای سلامتی ایشون و همه ی انسانهای مقاوم در برابر ظلم ظالم صلوات. یاعلی
  • khan IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    52 7
    دوست دارم سید
  • مهدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    عربها یک کم شجاعت و شهامت یاد بگیرند و بجای برادر کشی و دامن زدن به تفرقه بین مسلمانان متحد شن و جلوی ظلم و ظالمین بایستند به امید آنروز
  • ایرانی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    درود بر سید نصرالله که همیشه هنرمندانه کاری را انجام می دهد و درود بر حزب الله
  • نیما IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    حرکته جالب و هوشمندانه ای بود.
  • نصرالله IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    اگه دو مرد تو دنیا باشه یکیش سید حسن نصرالله هست که در میان خون و آتش زندگی میکنه و چون شیری در بیشه بر گرگ صفتان آدمخوار، می‌غرد.
  • سامان IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    خداوند حافظ و پشتیبان نیروهای مقاومت باشد و کشور های اسلامی را از دست ایادی آمریکا و کشورهای غربی که دشمن اسلام هستند با عزت نجات دهد
  • احمدازشمال IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    زنده بادسیدحسن
  • معلم بازنشسته IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    نوش جانت اقاسید بزرگوار
  • امیر IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    من هم شربت حزب الله میخواهم . میگن با هاش میشه تا بهشت تخته گاز رفت.
  • فرهاد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    خدا حفظ کنه سرداراسلام رو ولی میشه بپرسم لیمونادو توایران ازکجا باید تهیه کرد؟
  • پدرام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    درود بر یگانه مرد جهان عرب سید حسن نصر الله......