قدس آنلاین-حمیدرضابی تقصیر:ضمن تبریک حلول ماه شعبان در کشکول امروز مطالب متنوع و خواندنی با موضوعات گوناگون تقدیم شما می شود

کمر درد ناگهانی مقدمه سرطان/دقیق‌ترین آزمایش مصرف مواد مخدر/ رابطه خروپف با سردردهای شدید

بهترین عمل و ذکر ماه شعبان

شعبان ماه بسیار شریفى است و منسوب به حضرت سید انبیاء صلى الله علیه و آله می‌باشد، آن حضرت این ماه را روزه می گرفتند و به ماه رمضان‏ وصل مى ‏کردند.روزه اش فضیلت بسیار دارد و از حضرت صادق علیه السلام روایت است که هر که روزه بگیرد روز اوّل شعبان را واجب شود براى او بهشت البته و سید بن طاوس ثواب بسیارى نقل کرده از حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله براى کسى که سه روز اوّل این ماه را روزه دارد و در شبهاى آنها دو رکعت نماز کند در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید یازده مرتبه..هر روز هفتاد مرتبه بگویید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَهر روز هفتاد مرتبه بگویید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ‏درروایات آمده است که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هر که در هر روز از این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماههاى دیگر استغفار کرده است.صدقه دادن در این ماه مورد تاکید منابع دینی است هرکه در این ماه صدقه دهد اگرچه به نصف دانه خرمایى باشد حق تعالى بدن او را بر آتش جهنم حرام گرداند. از حضرت صادق علیه السلام منقول است که: از آن جناب از فضیلت روزه رجب سوال کردند .حضرت فرمود :چرا از روزه شعبان غافلید؟ راوى عرض کرد: یا ابن رسول الله کسى که یک روز از شعبان را روزه بدارد چه ثوابی دارد؟ حضرت فرمود: به خدا قسم بهشت ثواب او است .عرض کرد یا ابن رسول الله بهترین اعمال در این ماه چیست؟حضرت فرمود: تصدق و استغفار.

 مرموزترین شرکت نفتی جهان

خیلی ها نام غول های بزرگ نفتی و گازی جهان را شنیده وآنها را کم و بیش می شناسند؛ کمتر کسی است که نام شِل، تگزاکو، توتال فرانسه، پتروناس، هالیبرتون یا بریتیش پترولیوم را نشنیده باشد. اما یک شرکت نفتی دیگر می ماند که به جرات می توان به آن لقب مرموزترین فعال عرصه نفت و گاز جهان را داد.این شرکت، اسکلامبرگر است. هر جای جهان که نفت و گاز باشد، اسکلامبرگرآنجاست. شاید باورتان نشود اما این شرکت نفتی بیش از گوگل کارمند دارد و چرخش مالی آن نیز بیش از گلدمن ساکس است. ثروت اسکلامبرگر حتی بیش از مک دونالد است. اسکلامبرگر ۱۱۵ هزار کارمند با بیش از ۱۴۰ ملیت و در ۸۵ کشور جهان دارد. این شرکت نفتی که توسط دو برادر فرانسوی در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده در حقیقت مرموزترین وسری ترین فعال عرصه نفت و گاز جهان است. اسکلامبرگر که مقر اصلی آن در شهر کوراسائو در هلند است اما در بسیاری از نقاط جهان از جمله پاریس و نیویورک دفتر دارد.اسکلامبرگر که زمانی حتی در ایران هم فعالیت می کرده اکنون چشم به سومالی فقیر و جنگ زده دوخته است. سومالی تقریباً تنها کشوری درجهان است که منابع غنی و البته دست نخورده نفت و گاز دارد و اسکلامبرگر به شدت تلاش می کند با دکتر عبدا... حیدر مشاور ارشد دولت سومالی در زمینه اکتشاف و استخراج نفت به توافق برسد.
اسکلامبرگر هم اکنون در عراق فعال است. این شرکت در عربستان، ترکمنستان، لیبی و حتی روسیه کار می کند. یکی از شاخصه های اصلی اسکلامبرگر که این شرکت را دستچین کرده، کار در مناطقی از دنیا است که از نظر سیاسی، نظامی، لجستیکی، آب و هوایی و تکنولوژیکی در بدترین موقعیت قرار دارند.شرکت اسکلامبرگر بدترین جریمه تاریخ ایالات متحده آمریکا را نیز متحمل شده است. این شرکت به خاطر نقض تحریم های ایران و سودان از سوی دولت آمریکا جریمه شد. اسکلامبرگر به خاطر کار در بزرگترین میدان گازی جهان در عسلویه در جنوب ایران ۱۵۵ میلیون دلار جریمه شده است.این شرکت در شهر کوچکی به نام کوراسائو در هلند ثبت شده اما در لندن نیز شعبه دارد. به خاطر آمریکائی نبودنِ اسکلامبرگر است که این شرکت توانسته به طور مستقیم با سودان کار کند.

ابداع روش جدیدی برای درمان زخم ها

تحریک الکتریکی می‌توان در درمان پارگی پوست بسیار موثر باشد.تحریک الکتریکی سرعت فرآیند درمان را افزایش می‌دهد و موجب تسریع در سرعت روند درمان زخم‌های انسانی یا جراحی‌های دامپزشکی و دیگر ضربه‌های جدی پوست می‌شوند.محققان طی آزمایشات و مطالعاتی با شوک الکتریکی کوچک در ۴ نوبت طی یک دوره دو هفته‌ای بیماران را تحت درمان قرار دادند و دریافتند زخم‌هایی که با تحریک الکتریکی درمان می‌شوند به طور قابل توجهی سطح حجم و قطر آن‌ها سریع‌تر از حالت معمول بهبود می‌یابد.در حال حاضر تیم دانشگاه منچستر با همکاری یک شرکت به نام آکسفورد بیوالکتریک با مطالعه بر روی یک پروژه‌ ۵ ساله دریافتند زخم‌های پوستی تاثیر زیادی در نازیبایی پوست ایجاد می‌کند و تحریک الکتریکی می‌تواند در درمان این زخم‌ها و از بین بردن جای زخم‌ها بسیار موثر باشد.دانشمندان در حال کار بر روی روش‌های درمانی نانو ذرات هستند و امیدوارند بتوانند آینده‌ای موفق در بهبود عملکرد زخم‌ها به وجود آوردند.

کشف نخستین گونه ‏های ماهی خونگرم دنیا

ماهی اوپاه نخستین گونه کشف شده از ماهی هایی است که کاملا خونگرم بوده و همانند پستانداران و پرندگان قادر است توسط گردش جریان خون سرتاسر بدنش را گرم نگه دارد.زیست شناسان دریایی در سازمان ملی اقیانوسی و جوی نخستین گونه از ماهی های خونگرم را در آب های آمریکا و استرالیا کشف کردند. این ماهی ها در دریاهای ایالات متحده استرالیا و چندین کشور دیگر نیز یافت شده است. این ماهی ها گرمای داخل بدنشان را با باله زدن های مداوم تولید کرده و به نوعی یک سیستم تبادل حرارتی در بدنشان تکامل پیدا کرده است و از آبشش های خود برای حفظ گرما استفاده می کنند.دانشمندان سیستم گرمایشی بدن این ماهی ها را به رادیاتور ماشین تشبیه می کنند که مشابه بدن پستانداران و پرندگان است و می توانند گرمای درونی بدن خود را مستقل از تغییرات دمای محیط حفظ کنند.با وجود اینکه برخی ماهی از قبیل کوسه ها و گونه هایی از ماهی تن قادر هستند قسمت های خاصی از بدنشان مثل مغز و چشم هایشان را گرم نگه دارند به طورکلی ماهی ها را در رده حیوانات خون سرد طبقه بندی می کنند.اوپاه یک ماهی بیضی شکل و تقریبا به اندازه تایر یک خودرو است و در اعماق 50 تا 400 متری از سطح دریا زندگی می کند. با وجود این شکل سازگاری این ماهی ها، شکارچی بهتری در آب های اقیانوس خواهند بود. به این ترتیب این ماهی ها قادر هستند سریع تر شنا کرده  به محیط اطرافشان واکنش نشان داده ونسبت به سایر موجودات دریایی با دقت بیشتری اطرافشان را ببینند.

نابغه هک هواپیما

مدتی قبل یک هکر آمریکایی، توییتی مبنی بر هک کردن سیستم‌های الکترونیکی هواپیما منتشر کرده بود. پس از انتشار، این توییت توسط FBI مورد بازجویی قرار گرفت و حال دوباره این هکر به سیستم‌ پروازی یک هواپیما نفوذ کرد و کنترل آن را به دست گرفتپیش از این، آسیب پذیری موجود در سیستم هواپیمایی بویینگ 737-800 مربوط به شرکت هواپیمایی United Airlines، چندین بار گزارش شده بود؛ اما سازندگان سیستم کامپیوتری این هواپیما، آسیب پذیری را انکار کرده بودند که در نهایت باعث شد یک محقق امنیتی با بهره‌برداری از این آسیب پذیری به سیستم کنترل هواپیما دسترسی پیدا کند. این محقق امنیتی، کریس روبرتس نام داردبر اساس شواهد به دست آمده توسط APTN National News، کریس روبرتس، مدعی شده که با اتصال کابل اترنت به لپ‌تاپ، توانسته به سیستم مدیریتی هواپیمای بویینگ نفوذ کرده و موفق شده کنترل موتور را به دست بگیرد که در نتیجه باعث شده هواپیما مسیر خود را عوض کندبر اساس شواهد هک از زمانی شروع شده که روبرتس توسط پرواز شماره ۱۴۷۴ روز پانزدهم ماه آوریل، از دنور به شیکاکو پرواز داشته و حین پرواز، خساراتی را به سیستم الکترونیکی موجود در زیر صندلی وارد کرده است. در توییتر، روبرتس مدعی شده بود که هیچ سیستمی در حین این پرواز آسیب ندیده است. وی در مصاحبه‌ای با Wired اعلام کرده که فقط ترافیک داده‌های موجود در سیستم صندلی را بررسی کرده و اگرچه تمامی هک‌ها را امکان‌پذیر می‌داند اما وی ادعا می‌کند که تمامی نفوذ و هک را در یک سیستم شبیه سازی شده انجام داده است

خسته کننده ترین شغل بریتانیا

مایکل باری کسل کننده ترین شغل بریتانیا را دارد. مایکل باری کارگر ساختمانی بازنشسته بریتانیایی به طور داوطلبانه در یک فروشگاه خیریه اسباب بازی های کودکانه به بررسی قطعات بی شمار  پازل های اهدایی به فروشگاه می پردازد تا قطعات گم شده پازل ها را یافته آنها را بازسازی کرده و جهت فروش دوباره آماده کند.علی رغم پول اندکی که به ازای هر پازل بازساری شده پرداخت می شود این کارگر پیر بازنشسته به کارش می بالد و برایش لذت بخش است که پازل های بازسازی شده و کاملی را برای مشتریان  آماده می کند.مایکل میگوید "دوست  دارم حداقل کاری که در توانم است برای موسسه خیریه انجام دهم.این تنها کاری است که می توانم برای آنها انجام دهم این کار مورد علاقه من است" " معمولا تلویزیون نگاه نمی کنم بیشتر اوقات خودم را با قطعات پازل سرگرم می کنم. این برای من کاری آرامش بخش است ".طی دو سال گذشته او بیش از سیصد پازل را بازسازی کرده است - گاها پازل های دو هزار قطعه ای- و صد و چهل و هفت پازل با قطعات گم شده را دور انداخته است. . مایکل فکر می کند این شغلی مناسب برای کسی است که بیش از 40 سال از طرفداران سرسخت پازل بوده است. وی بازسازی پازل ها را بسیار چالش برانگیز دانسته و بارها پیش می آمده که با وجود کنار هم فرار گرفتن نهصد و نود و نه قطعه تنها به خاطر نبود یکی از قطعات کل پازل را دور می انداخته است!دو سال قبل مایکل برای کار در فروشگاه یک موسسه خیریه که به تازگی در شهر محل سکونتش دایر شده بود داوطلب می شود.این فروشگاه تمام سود حاصله از فروش محصولاتش را به بیمارستان اتحادیه سلطنتی شهر بث اهدا می کند.ا و در حال حاضر روزانه 6 ساعت صرف بازسازی پازل های صد تا دوهزار قطعه ای می کند. به گفته وی گاهی آنقدر سرگرم کار می شود که تا پاسی بعد از نیمه شب نیز مشغول کار است.حتی گاهی برای کنار هم قرار دادن دو قطعه باید ساعت ها قطعات مختلف را جستجو کند.

تولید مورفین از شکر

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که می‌توان از طریق شکر، مورفین تولید کرد. مورفین ماده‌ای است که از پالایش هرویین به دست می‌آید.براساس اطلاعات منتشر شده، در صورتی که نوعی از مخمر اصلاح شده در طی یک فرآیند ژنتیکی در معرض شکر قرار داده شود، می‌توان از آن، ماده‌ی مخدر استخراج کرد. محققان در دانشگاه برکلی کالیفرنیا و دانشگاه کونکوردیا در کانادا این نظریه را ارائه کرده و نشان داده‌اند که می‌توان از شکر مورفین به دست آورد. هدف از تولید مورفین از شکر توسط دانشمندان، ایجاد فرآیندی است که بتوان محصول دارویی ارزان‌تر و تاثیرگذارتری را تولید کرد که خاصیت اعتیادآور کمتری را نیز به همراه داشته باشد. مورفین تولید شده طی این فرآیند توسط کمپانی‌های داروسازی در مسکن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.هرچند شماری از دانشمندان موافق ترویج استفاده از چنین روشی برای تولید مورفین هستند، در مقابل گروه دیگری نیز نگرانی‌هایی را در مورد سواستفاده از این روش برای تولید مواد مخدر مطرح کرده‌اند. براساستولید ماده‌ی مخمر مورد استفاده برای تولید مورفین توسط شکر، نیاز به دانش فنی بالایی دارد و افراد نمی‌توانند همچون ماده‌ی مخمر مورد استفاده برای تولید مشروبات الکلی، این فرآیند را در پارکینگ منازل خود انجام دهند و از این‌رو امکان تهیه‌ی ماده‌ی مخمر از شکر توسط افراد عادی بسیار پایین است. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد، این موضوع است که هنوز این ایده در مقیاس آزمایشگاهی است و هیچ دانشمندی از آن برای تولید دارو بصورت تجاری استفاده نکرده است.

آنچه تو می خوانی، من از برم

عتقیه فروشی، روستایی ساده دلی را دید که ظرف نفیسی داشت اما آن را در گوشه ای انداخته بود و گربه ای در آن آب می خورد.دید اگر قیمت ظرف را بپرسد، روستایی متوجه می شود و قیمت زیادی می گوید، لذا گفت: عمو جان چه گربه ی قشنگی داری، آیا حاضری آن را به من بفروشی؟
روستایی با قیافه ای که از صداقت او حکایت می کرد پرسید: چند می خری؟ گفت یک تومان.
روستایی گربه را گرفته و به دست عتیقه فروش داد و با کمال سادگی گفت: خیرش را ببینی.
عتیقه فروش قبل از آن که از خانه ی روستایی خارج شود، نگاهی به ظرف انداخت و مشغول خواندن خطوط و نقوش اطراف آن شد و در این حال با بی اعتنایی گفت: عمو جان، این گربه ممکن است در راه تشنه شود، خوب است من این ظرف را هم با خود ببرم. قیمتش را هم حاضرم بپردازم.
روستایی که سرگرم خواندن خط های دور ظرف بود به عتیقه فروش رو کرد و گفت: ظرف را بگذارید باشد، چون که بدین وسیله تا به حال پنج عدد گربه فروخته ام؛ آن چه تو میخوانی من از برم!

بزرگترین ارگان داخلی بدن

کبد بزرگترین ارگان داخلی بدن است.بیش از ۵۰۰ عملکرد حیاتی بدن، از جمله مبارزه با انواع ویروس و عفونت به عهده کبد است. کبد با تولید پروتئین و هورمون در سراسر بدن، نقش مهمی را در حفظ سطح نرمال قند خون ایفا می کند. کبد تنها عضوی است که می تواند خود را بازسازی (ترمیم) کند؛ به همین دلیل است که افراد می توانند بخشی از کبد خود را اهدا کنند. کبد حدود ۱۰ درصد از جریان خون را مصرف می کند و در هر دقیقه حدود دو لیتر خون پمپاژ می کند.متاسفانه بیماری های کبدی با هیچ علامت ظاهری همراه نیستند و بیمار زمانی از آن مطلع می شود که کار از کار گذاشته است. سرطان کبد، نارسایی کبد, سیروز، هپاتیت و هموکروماتوز شایع ترین مشکلات کبد هستند.مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که انواع سبزیجات، گریپ فروت، گردو، لیمو، آووکادو، چای سبز، سیر، چغندر، سبزیجات با برگ های سبز پررنگ و زردچوبه مهمترین غذاهایی هستند که کبد را سالم نگه می دارند.استفاده از غذاهای آماده و حاضری، الکل و سیگار، روغن و غذاهای سرخ کرده و عدم تحرک، مهمترین دلایل آسیب به کبد هستند.

نجات از حمله قلبی

پزشکان توصیه می کنند که در خانه همیشه پودر فلفل چیلی داشته باشید.چنانچه فردی دچار حمله قلبی شد و هوشیار بود سریعا به وی یک لیوان آب مخلوط با فلفل دهید ویا کمی فلفل تند زیر  زبان شخص قرار دهید. این روش ساده ترین و سریع ترین راه برای نجات جان یک فرد در طی چند ثانیه است. با این کار بیمار هوشیاری خود را به دست آورده و به وضعیت طبیعی بر می گردد.به طور قطع با این روش می توانید به نجات جان فرد دچار حمله قلبی کمک کنید.

تاثیر خواب مناسب بر چهره

کمبود خواب بر عملکرد سیستم ایمنی بدن اثر دارد و برای پوست عوارض جبران ناپذیری به وجود می آورد. سارا چالمرز در یک مطالعه با هدف کشف اثرات کاهش خواب بر ذهن و بدن توانست به میزان مشخص مورد نیاز بدن به خواب دست یابد.برای این آزمایش، سارا چالمرز یک هفته گرفتن فقط شش ساعت در شب خوابید و صبخ روز بعد با گرفتن عکس های متوالی از پوست صورت خود دریافت خواب کافی حتی اندکی به میزان کمتر به شدت برروی پوست اثر می گذارد.او با اسکن پوست خود از زوایای مختلف دریافت خواب به میزان  ساعت در طول شبانه روز می تواند طراوت و شادابی پوست را حظ کند این در حالی است که خواب کمتر از این میزان میزان قرمزی پوست و کدر شدن را افزایش می دهد.نیاز به خواب در میان افراد جامعه مانند بسیاری از ویژگی های فردی مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت است. تعداد اندکی از مردم به خواب کم (4 تا 6 ساعت) و معدودی نیز به خواب زیاد (9 یا 10 ساعت) نیاز دارند. اما بدن اغلب مردم به مدت متوسط خواب (7 یا 8 ساعت) نیاز دارد. بسیاری از متخصصان خواب بر این باورند که تقریبا همه مردم به حداقل 7 ساعت و نیم خواب نیاز دارند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. این معیاری خوب برای متوسط افراد است.

اینترنت در آستانه انفجار

دانشمندان از کشورهای مختلف در کشور انگلستان به دور هم جمع شده‌اند تا به یک بحران جدید برای جوامع بشری بپردازند و اشباع شدن قریب‌الوقوع اینترنت را به تعویق انداخته و راهکاری برای آن‌ بیاندیشند. دلیل این امر نیز اشباع‌ شدن زیرساخت‌های اینترنتی در جهان باشد، مسلما چنین فکری برای کاربران خانگی نیز بسیار ترسناک است ولی برای کاربران تجاری این شبکه می‌تواند به یک بجران تجاری بزرگ منتهی شود.در میان شرکت‌های مختلف، راهکارهای متعددی در این جلسه تعیین شد که بهترین‌های آن‌ها شامل استفاده از چند هسته در یک سیستم کابل کشی و یا کاهش امواج فیبرنوری در مبدا و محاسبه مجدد آن‌ها در مقصد است ولی چالش اصلی این است که کدام روش را می‌توان قبل از اشباع شدن اینترنت و رسیدن آن به مرز انفجار به مرحله اجرا گذاشت. در هر صورت چیزی که واضح است این است که نتایج این اجلاس مسلما آینده اینترنت را برای ما رقم خواهد زد.

کمر درد ناگهانی مقدمه سرطان

کمر دردهایی که به طور ناگهانی بروز می‌کنند، ممکن است علامت اولیه برخی از سرطان‌ها باشد، به همین دلیل این نوع کمر دردها به توجه و درمان به موقع و فوری نیاز دارند. بیشتر افراد جامعه به دلیل الگوی نامناسب زندگی دچار کمردردهای خفیف تا شدید می‌شوند که در برخی از موارد اینگونه کمر دردها به صورت ناگهانی و یکدفعه بروز می‌کند.هر گونه کمردردی که به طور ناگهانی بروز کند باید جدی گرفته شود، کمر دردهایی که به طور ناگهانی بروز می‌کنند، ممکن است علامت اولیه برخی از سرطان‌ها باشد، به همین دلیل این نوع کمر دردها به توجه و درمان به موقع و فوری نیاز دارند. کمر درد ناگهانی ممکن است علامت یک خونریزی داخل نزدیک ستون فقرات باشد که در این صورت فرد باید به صورت فوری تحت درمان و حتی جراحی قرار گیرد.افرادی که همزمان با کمر درد خود دچار علائمی نظیر تب و لرز می‌شوند نیز به توجه و درمان فوری نیاز دارند.اگر چه برخی از موارد کمر درد نیاز به اعمال جراحی دارند، اما باید به این نکته اشاره کرد که اغلب موارد این عارضه بدون نیاز به جراحی و با درمان دارویی و استراحت و مراقبت کافی بهبود می‌یابند.

‏از کوره در رفت

‏برای گداختن آهن رسم و قاعده برای آن است که درجه حرارت کوره آهنگری را تدریجأ بالا میبرند تا آهن سرد به تدریج ‏حرارت بگیرد و گداخته و مذاب گردد ، چه آهنها بعضأ این خاصیت را دارند که چنانچه غفلتأ در معرض حرارت شدید و چند ‏صد درجه قرار گیرند، سخت گداخته می شوند و با صداهای مهیبی منفجر شده از کوره در می روند، یعنی به خارج پرتاب ‏می شوند . افراد سریع التأثر و عصبی مزاج اگر در مقابل حوادث غیر مترقبه قرار گیرند آتش خشم و غضبشان چنان زبانه ‏می کشد که به مثابه همان آهن گداخته از کوره اعتدال خارج می شوند و اعمالی غیر منتظره از آنها سر می زند که پس از ‏فروکش کردن اطفای نایره غضب از کرده پشیمان می شوند و اظهار ندامت می کنند.‏

 رابطه خروپف با سردردهای شدید

مطالعات جدید نشان داده است که اگر فرد دائما احساس خستگی کند و دچار سردردهای شدید بدون دلیل مشخص باشد و فشار خون بالایی داشته باشد، نشانه خر وپف‌های شبانه فرد می‌باشد، خروپف از جمله می‌تواند نشانه‌ی مشکلات سلامتی جدی مانند(OSA) یا همان آپنه انسدادی خواب می‌باشد.تحقیقات نشان داده است بیش از ۱۸ میلیون آمریکایی خروپف می‌کنند که این به بیماری آپنه انسدادی خواب مربوط می‌شود، علاوه بر آن کسانی که از (OSA) رنج می‌برند مکررا نفس کشیدن آنها در طول شب متوقف می‌شود که علت آن انسداد نسبی راه هوایی آنهاست.این تحقیقات نشان داده است که انسداد نسبی راه هوایی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد با کمبود اکسیژن روبه رو می‌شود و باعث بسته شدن مسیر گلو، فک و ماهیچه زبان می‌شود و این بیماری به رفلاکس اسیدی معده، کاهش حافظه، افسردگی، سکته قلبی و سکته‌ مغزی مربوط می‌شود.استفاده از زیر چانه بند (ویولون) در هنگام خواب می‌توانند راه درمانی موثری باشد زیرا این روش می‌تواند باعث جلوگیری از انسداد مسیر هوایی باشد.

غذاهای که رافع خستگی هستند

مصرف میوه، سبزی‌، لبنیات، خوراک‌های دریایی و مغزها در رفع خستگی و خمودگی انسان موثر هستند. اگر تغذیه تصحیح داشته باشیم هرگز دچار کسلی، خمودگی، بی‌حالی و ضعف نمی‌شویم اما اگر از تغذیه صحیح استفاده نکنیم و بدن کمبود مواد مغذی داشته باشد این کمبود موجب خمودگی و کسلی می‌شود افسردگی فصلی جز بیماری‌های است که موجب کسلی و خستگی انسان می‌شود علایم این افسردگی کج‌خلقی،‌بی‌علاقگی به کار روزانه، عدم علاقه به شرکت در فعالیت‌های گروهی و از بین رفتن تمرکز است آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی می‌تواند در جهت رفع این مشکل موثر باشد. این مواد هم در غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیموترش و شیرین،‌گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و ...) وجود دارد و هم در غذاهای حاوی ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های A , E و D. .این ویتامینها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی تاثیر جدی روی سلامت و تامین نیازهای بدن دارند ضمن اینکه خوراکی‌های دریایی نیز می‌تواند ایمنی بدن را بالا برده و مانع بروز خستگی و بی‌حالی در انسان شودمصرف میوه، سبزی،‌لبنیات، خوراک‌های دریایی، مغز میوه‌هایی مانند گردو و پسته در کنار ۴۵ دقیقه زیر نور خورشید قرار گرفتن می‌تواند مانع خمودگی و خستگی افراد و کسل بودن آنها شود

دقیق‌ترین آزمایش مصرف مواد مخدر

 آزمون جدید مصرف مواد مخدر می‌تواند با بررسی فقط یک اثرانگشت مشخص کند آیا فرد مظنون به کوکائین‌ها دست زده یا آن را مصرف کرده است. این روش غیرتهاجمی و غیرقابل‌جعل است. این روش قادر است با تجزیه ‌وتحلیل فقط یک اثرانگشت، تشخیص دهد آیا مظنون کوکائین مصرف کرده است یا خیر. برخلاف آزمون‌های موجود، روش جدید می‌تواند دقیقاً مشخص کند که آیا مظنون فقط به کوکائین دست زده یا آن را مصرف کرده است. روش جدید هرچند هنوز برای استفاده روزمره آماده نیست، می‌تواند همه کارها را آسان‌تر سازد. این روش غیرتهاجمی و بهداشتی است و ازآنجایی‌ که رد ماده مخدر را در اثرانگشت فرد جستجو می‌کند، غیرقابل جعل نیز هست. در این روش اثرانگشت فرد مظنون با استفاده از طیف‌سنج جرمی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و وجود یا عدم وجود آثار methylecgonine و benzoylecgonine بررسی می‌شود. این دو ماده شیمیایی از متابولیسم کوکائین در بدن برجای می‌مانند. برای تشخیص وجود این مواد شیمیایی، باریکه‌ای از مواد حلال روی فیلم حاوی اثرانگشت پاشیده می‌شود. این روش که یونیزاسیون الکتروافشانی دفعی (DESI) نام دارد، روش شناخته‌شده‌ای در پزشکی قانونی است، اما برای نخستین بار است که در تشخیص استعمال مواد مخدر به کار می‌رود.

خر بیار و باقلا بار کن

مردی باقلای فراوان خرمن کرده بود و در کنارش خوابیده بود. فردی که کارش زورگویی و دزدی بود آمد و بنا کرد به پر کردن کیسه اش.صاحب باقلا بلند شد که دزد را بگیرد. هر دو با هم گلاویز شدند، عاقبت دزد، صاحب باقلا را به زمین انداخت و روی سینه اش نشست و گفت: بی انصاف! من می خواستم مقدار کمی از باقلاهای تو را ببرم، حالا که اینطور شد می کشمت و همه را می برم.
صاحب باقلا که دید زورش به او نمی رسد، گفت: حالا که پای جان در کار است، برو « خر بیار و باقلا بار کن! »

دری وری

 به طور کلی جملات نامفهوم و بی معنی و خارج از موضوع را در میان عوام دری وری می گویند.در زبان فارسی این رسم وجود دارد که مردم بسیاری از واژه ها را به صورت جفتی و دو تایی به کار می برند که واژه ی نخست آن را که معنی دار است مستعمل و واژه ی دوم را که با واژه ی نخست هم وزن و قافیه است ولی هیچ معنایی ندارد مهمل می نامند. مانند: پول مول، بچه مچه، زغال مغال، ریزه میزه ، کوچولو موچولو و بسیار مانند این ها .. اصطلاح مهمل گویی یا مهمل بافی نیز از همین جا است.زبان پارسی باستان (فرس قدیم) در زمان هخامنشیان زبان مردم پارس و زبان رسمی پادشاهان هخامنشی بوده است.حمله اسکندر و تسلط یونانیان و مقدونیان سبب گردید که زبان پارسی باستان از میان برود و زبان یونانی تا سیصد سال در ایران رواج پیدا کند.ادامه ی پارسی باستان، فارسی میانه بود که به شکل زبان های پهلوی اشکانی در زمان اشکانیان و پهلوی ساسانی در زمان ساسانیان دوباره در ایران رایج گردید و زبان فارسی دری به عنوان شاخه ای از زبان پهلوی ساسانی در دربار ساسانی رواج پیدا کرد. یعنی زبانی شد که پادشاهان ساسانی در دربار بدان سخن می گفتند و به همین علت نیز "دری" نامیده شد.پس از شکست ساسانیان به دست اعراب، یزدگرد پادشاه ساسانی که هزاران تن درباری دیگر را نیز با خود همراه کرده بود از تیسفون خارج شده و در مشرق به مرو رفت و بدین ترتیب مرو مرکز زبان فارسی گردید و سپس در سراسر خراسان رواج یافت و جای لهجه ها و زبان های محلی مانند خوارزمی، سغدی و هروی را نیز گرفت.خراسانیان که نخستین کسانی بودند که از زیر نفوذ عرب خارج شده و اعلام استقلال کردند، زبان محلی خود را نیز که اکنون زبان دری بود زبان رسمی خود و سراسر ایران اعلام نمودند که همان زبانی است که ما امروز با آن سخن می گوییم و به خط عربی می نویسیم.این زبان تنها در منطقه ی خراسان و ماوراالنهر رواج داشت و تا قرن هشتم هجری سایر مردم ایران با آن آشنایی نداشتند و اگر کسی غیر خراسانی آن را می دانست بدان افتخار می کرد. به مدت پانصد سال تا قرن هشتم هجری، زبان دری به جز برای مردم خراسان و ماوراالنهر یزای ایرانیان دیگر مفهوم نبود و کسی آن را درک نمی کرد و از این رو مردم مناطق دیگر ایران هنگامی که زبان دری را از زبان کسی در میان خود می شنیدند چون آن را نمی فهمیدند به رسم زبان فارسی و با استفاده از مهمل " وری " می گفتند: فلانی دری وری می گوید که منظورشان این بود که : به زبانی حرف می زند که نامفهوم و مهجوز است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.