قدس آنلاین- تبریز: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و مزایای کاشت گیاهان دارویی و معطر در تبریز گفت: کاشت این گیاهان منجر به اطلاع رسانی دقیق به شهروندان شده و دیدگاه های سنتی و اشتباه رایج را از بین می برد.

کاشت گیاهان معطر و دارویی منجر به تغییر دیدگاه سنتی در مورد آنها می شود
به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  حسین لطفعلی‌زاده صبح امروز در آیین آغاز احداث باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: گیاهان دارویی به صورت غلط و سنتی در بین جامعه توصیه شده است ولی اگر این گیاهان با کاشت انبوه شناسنامه دار باشند قطعا اطلاعات عمومی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بر پایه چند سال تحقیق و مطالعه این یافته ها امروز به مرحله اجرایی شدن در تبریز در آمده است، تصریح کرد: امیدوام این رویکرد تنها منحصر بر این اقدام نشود و نتایج تحقیقات را در دیگر سطوح نیز مشاهده کنیم.

لطفعلی‌زاده همچنین با تاکید بر اینکه اهمیت گیاهان معطر در فضای سبز کتمان ناپذیر است، یادآور شد: تلطیف هوا، اثرات بازدارندگی از ورود حشرات موذی به وسیله برخی گیاهان معطر و... از جمله مزایای این گیاهان است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ترکیب تنوع گیاهی اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: افزوده شدن گیاهان معطر می تواند منجر به تنوع در فضای سبز شهری شود.

به گفته ی وی، گیاهان دارویی اثرات اقتصادی فراوانی را نیز به همراه دارند که اگر در سطح وسیع تری کشت شود، اثر گذار خواهد بود.

لطفعلی‌زاده همچنین به تاثیر کاشت این گیاهان در مدیریت مصرف آب نیز اشاره کرده و اظهار داشت: به دلیل اینکه در فضای سبز مصرف آب جزو مسائلی است که در آینده می تواند به عنوان یک معظل مطرح باشد که با این اقدام می توان مطرف آب را نیز مدیریت کرد چرا که گیاهان دارویی بومی منطقه هستند و نیاز به آبیاری فراوان ندارند.کاشت گیاهان معطر و دارویی منجر به تغییر دیدگاه سنتی در مورد آنها می شود

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.