قدس آنلاین: یک متخصص هنرهای اسلامی اهل انگلستان گفت: مسجد گوهرشاد مرکز معماری اسلامی حرم مطهر رضوی است اما بناها و ساختمان های ساخته شده جدید در مشهد از معماری مدرن برخوردارند.

مسجد گوهرشاد؛ مرکز معماری اسلامی حرم مطهر رضوی/ بناهای جدید در مشهد، معماری مدرن دارند

به گزارش قدس آنلاین، یک بانوی ژورنالیست و متخصصی هنرهای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من دلم می خواست مسجد گوهرشاد که مرکز معماری اسلامی در حرم مطهر محسوب می شود را در سفر به این شهر مشاهده کنم اما متاسفانه به علت ساخت و ساز این مکان، تصمیمی که داشتم عملی نشد.

او که یکی از آرزوهای خود را سفر به ایران عنوان کرد، افزود: این آرزو را مدت 40 سال در ذهن و قلبم داشتم و خوشبختانه آرزویم بالاخره محقق شد.

این متخصص هنرهای اسلامی که نمی خواست نامش ذکر شود تصریح کرد: بخش های جدیدی که در حال ساخت در حرم مطهر رضوی است، کاملا با معماری اسلامی سنتی مطابقت دارد اما ساختمان های جدید ساخته شده در خیابان های این شهر از معماری مدرن بهره گرفته اند.

او ایران را یک تمدن بزرگ جهانی دانست و تاکید کرد: ایران قدمت تاریخی دارد و از نظر هنرهای اسلامی بسیار غنی است گرچه با سفر به این کشور می خواستم ایران مدرن را نیز از نزدیک مشاهده کنم.

بانوی انگلیسی روزنامه نگار و علاقمند به هنرهای اسلامی گفت: من سفرم را از تبریز به صورت زمینی آغاز کردم و با کشاورزی آن آشنا شدم و ویژگی های خاص آن مانند اقتصاد قوی مردم، میزان کم قشر فقیر و کم درآمد در ایران و زندگی خوب مردم این کشور، مرا تحت تاثیر قرار داد.

به گفته او،  با وجود این که مردم ایران با تحریم ها روبه رو بودند اما شرایط زندگی خوبی دارند و به غذای خوب علاقمند هستند و علاوه بر این آنها بیشتر از ملیت های دیگر، بسیار مهربان، و مهمان نواز  هستند.

این متخصص هنرهای اسلامی بیان داشت: برخلاف تبلیغات در خارج از کشور که از ایران می شود، این کشور اقتصاد ورشکسته ندارد و مردم آن، از نظر شرایط مالی در سطح خوبی قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.