دلارام عظیمی:  رحیم استرلینگ بعد از اینکه لیورپول با پیشنهاد منچسترسیتی برای جذب او موافقت کرد، ...

 «استرلینگ» به سیتی رفت

 به یک بازیکن 100 میلیون پوندی در فوتبال جزیره تبدیل شد. هافبک ملی پوش 20 ساله لیورپول با 49 میلیون پوند و دستمزد 200 هزار پوندی در هفته به جمع سیتزین‌ها پیوسته و در این تیم سالانه 4/10 میلیون پوند  دستمزد می‌گیرد. این معامله فوق‌العاده که رکوردی بین دو باشگاه لیگ برتری محسوب می‌شود، بعد از یک روز مذاکره فشرده بین نمایندگان دو باشگاه صورت گرفت.

تیم مرسی ساید 44 میلیون پوند خود را در مرحله نخست دریافت می‌کند و سپس 5 میلیون پوند دیگر براساس تعداد بازی‌های او برای سیتی به صندوق این باشگاه به صورت تدریجی انتقال خواهد یافت. لیورپول نسبت به کسب کامل این مبلغ امیدوار به نظر می‌رسد. این تیم موفق شد استرلینگ را تنها با 1 میلیون پوند کمتر از رقم اولیه‌ای که برای فروش او تعیین کرده بود، به من سیتی بفروشد.

لیورپول بعد از اینکه متوجه شد، استرلینگ به هیچ وجه خواهان ادامه حضور در این تیم نیست، راضی به فروش وی شد. استرلینگ روز دوشنبه در آزمایش‌های پزشکی سیتی شرکت کرد و حالا عنوان سیزدهمین خرید گرانقیمت تاریخ فوتبال جهان را به خود اختصاص داده است. با فروش وی انتظار می‌رود که لیورپول سراغ کریستین بنتکه، مهاجم استون ویلا و گزینه اصلی خود در بازار نقل و انتقالها برود.

قرار بود استرلینگ همراه با دیگر اعضای تیم روز یکشنبه راهی بانگکوک و استرالیا و مالزی شود، اما ساعاتی پیش از پرواز و با اینکه به جمع دیگر بازیکنان تیم در ملوود ملحق شده بود، لیورپول به استرلینگ گفت که قرار نیست با آنها سفر کند. جدایی استرلینگ از لیورپول به معنای پایان ماجرایی است که از ماهها پیش شروع شده و اظهارنظرهای تند مسؤولان لیورپول علیه وی و مدیر برنامه‌هایش را در پی داشت. رقمی که لیورپول برای جذب استرلینگ 16 ساله در سال 2010 پرداخت کرده بود، در مقایسه با پولی که من سیتی امروز به حساب آنها واریز کرده، یک معامله سراسر سودآور را برای سرخپوشان نشان می‌دهد.

برای سیتی هم خرید یکی از بهترین جوانان حال حاضر فوتبال اروپا از قصد و غرض آنها برای بازگشت به قله قدرت فوتبال جزیره خبر می‌دهد. استرلینگ از نظر مالی هم با این انتقال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. او در لیورپول تنها 75 هزار پوند درهفته دستمزد می‌گرفت و در اواسط فصل در مصاحبه با بی بی سی فاش کرده بود که دستمزد 100 هزار پوندی لیورپولی‌ها را برای تمدید قرارداد رد کرده است. دلیل اصلی او برای ترک لیورپول حضور نداشتن این تیم در رقابتهای لیگ قهرمانان فصل بعد بود و مدیر برنامه‌های او علناً اعلام کرد که او قراردادش را با این تیم هرگز تمدید نخواهد کرد. استرلینگ دوشنبه گذشته به تمرینات پیش فصل لیورپول بازگشته و به باشگاه گفت که تمایلی برای حضور در تور تابستانی ندارد و این موضوع خشم مسؤولان باشگاه را در پی ترک کردن تمرین به بهانه بیماری بیشتر کرد. سیتی از این شرایط نهایت استفاده را کرده و سرانجام لیورپول پیشنهاد 49 میلیون پوندی آنها را برای فروش این بازیکن پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.