قدس آنلاین؛شهرکرد؛ فاطمه بیاتی اشکفتکی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات را راهی برای نزدیک شدن به معارف رضوی دانست و افزود: با توجه به نقطه مثبت ادبیات که همان سرعت و گستره نفوذ بالا است می توان از آن برای بیان محاسن کلام اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) استفاده کرد.

ادبیات راهی برای نزدیک شدن به معارف رضوی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه جشنواره کودک و نوجوان رضوی در استان از ارتقا کیفیت آثار این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: با استفاده از آثار فاخر می‌توان فرهنگ غنی ایرانی را به جهانیان نشان داد.

وی انقلاب را انقلابی بر پایه فرهنگ دانست و افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری حوزه فرهنگی است که باید بیش از پیش به این حوزه توجه شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کثرت اقوام در ایران گفت: هم‌گرایی اقوام از ویژگیهای جامعه ایرانی است.

صالحی تصریح با بیان اینکه بزرگان و مفاخر استان چهارمحال وبختیاری در حوزه های متنوعی نقش آفرینی کرده اند گفت: برای نمونه میتوان به دکتر مظفر بختیاری که «ایران پلی فیروزه» یکی از آثار وی در زمینه ایران شناسی است اشاره کرد که این اثر به چند زبان ترجمه شده و نقش موثری در انتقال زبان و ادبیات در سایر کشوهای دنیا داشته است.

وی با بیان اینکه مفاخر زیادی از این دیار برآمدهاند، خاطرنشان کرد: بخشی از لغتنامه دهخدا مدیون استان چهارمحال و بختیاری است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  مخاطب اصلی معارف روی را کودکان و نوجوانان دانست و افزود: دوره کودکی و نوجوانی دوره ای است که یادگیری پایدارتر است و اصلی ترین دوره برای آموزش معارف بشمار میآید در همین راستا باید کوشید با برگزاری چنین جشنوارههایی معارف رضوی را در میان نسل جدید گسترش داد.

صالحی خاطرنشان کرد:  برگزاری این گونه جشنواره‌ها کمکی موثر به شکوفاسازی خلاقیت نسل جوان و آینده ساز کشور و همچنین گسترش فرهنگ رضوی  محسوب می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد: در پایان این جشنواره از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.