اولیاء دم مرحوم «مجتبی رضایی» مسئله بخشش «اسعد تقی‌زاده» محیط بان محکوم به اعدام دنا را به حضرت آیت‌الله ملک حسینی سپردند.

اولیاء دم، عفو محیط بان دنا را به آیت‌الله ملک‌حسینی سپردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمع کثیری از روحانیون، معتمدین، بزرگان طوایف و همچنین نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل دادگستری و برخی از مسئولان استانی با حضور در منزل اولیاء دم خواستار بخشش محیط بان دنا شدند.

 

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این مراسم گفت: جناب آقای رضایی پدر مرحوم اگر بخواهد فرزندش را تقدیم خداوند کند و به خاطر خداوند بگذرد باید از اتفاقات دیگر نیز بگذرد.

 

وی افزود: در این مسئله زخم زبان‌ها و بی‌ادبی‌های زیادی به این خانواده شد، تهدید و توهین کردند اما انسان اگر کاری را برای خدا انجام دهد، باید از همه این‌ها بگذرد.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گذشتن یکی از سخت‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای انسان‌ها بیفتد، خاطرنشان کرد: ایثار و از خود گذشتگی گردنه سختی است که با کرامت انسان شکل می‌گیرد.

 

ملک‌حسینی تصریح کرد: وقتی گذشت تنها و تنها برای خداوند متعال باشد، همه چیز ساده است. دادن فرزند و گذشت از خون فرزند بسیار ساده است چون برای خداست. همچنان که گذشتن از تهمت‌ها، توهین‌ها، تحقیرها و تمسخرها به خاطر خدا ساده است.

 

وی قصاص را عدالت و عفو را کرامت عنوان و اظهار کرد: خداوند پس از قصاص، سخن از کرامت انسان و گذشت را مطرح کرد اما قاعده‌هایی را هم مورد تاکید قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر خدای نکرده نزاع‌ها و اتفاقات شوم و تلخ در جامعه روی دهد، امیدوارم شاهد اتفاقات شیرین بخشش در جامعه نیز باشیم.

 

ملک‌حسینی ضمن تقدیر از همه کسانی که برای بخشش و عفو تلاش کردند، افزود: برای کسانی هم که در این ماجرا نادانی، بی درایتی و بی ادبی‌هایی کردند، طلب استغفار می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه از خدای بزرگ برای قلب مادر این فرزند، آرامش می‌طلبم، اظهار کرد: خداوند به برکت صبر این مادر به او قرآن داد و این مادر پاسخ این هدیه الهی را داد.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دایره عفو و رحمت و بخشش در جامعه نباید بسته شود، بیان کرد: بی شک اگر مسئله قصاص در قرآن مطرح و این موضوع حیات تلقی می‌شود، برای جانیان، اشرار و کسانی است که با برنامه‌ریزی در جامعه شرارت می‌کنند و می‌کشند و ویران می کنند و آبروی جامعه را می‌برند و تهدیدی برای آن هستند اما عفو به مثابه یک کرامت برای اتفاقاتی است که ناشی از هیجان‌هاست.

 

ملک‌حسینی دایره عفو را دایره وسیعی عنوان و تصریح کرد: قصاص یک پایه برای برخورد با اشرار است و بدون شک قصاص راه نجات جامعه از شرارت‌هاست.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در پایان از آقای رضایی به خاطر به حضور پذیرفتن جمع حاضر برای درخواست عفو و بخشش تقدیر و اضافه کرد: سپاسگزاری م‌ کنم که رایحه‌های این عفو کرامت‌مندانه وزیده و از خداوند می‌خواهیم آن روز عفو و بخشش نهایی هم نزدیک باشد تا هم یک انسان زنده بماند و به حیاتش ادامه دهد و هم آموزش کرامت به جامعه داده شود.

 

همچنین اسماعیل رضایی، پدر مرحوم مجتبی رضایی نیز در این نشست گفت: محیط بانی که به فرزند من شلیک کرد، نه مامور منطقه بود و نه اسلحه‌اش مال خودش بود و نه حکم قضایی داشت.

 

وی افزود: پسر من شکارکش و شکارچی نبود بلکه هنرمندی طبیعت دوست بود که برای عکاسی و تصویربرداری با دوربین‌هایش به کوه رفته بود.

 

رضایی همچنین به قانون گرایی خود و طایفه‌اش در زمان بروز این حادثه اشاره و اظهار کرد: اجازه ندادم کوچک‌ترین بی‌حرمتی و تعدی به خانواده و طایفه قاتل شود و تا پایان ماجرا تابع قانون بودم.

 

پدر مرحوم مجتبی رضایی ضمن تقدیر از قوه قضائیه در استقلال رای در این پرونده و با اشاره به حضور برخی قضات و مسئولان قضایی از جمله رئیس کل دادگستری استان در این نشست خاطرنشان کرد: رسانه‌های خارجی که قوه قضاییه را در این زمینه تخریب می‌کردند اکنون بیایند و ببینند که کسانی که رای صادر کردند اکنون برای طلب بخشش به اینجا آمده‌اند و این نشان دهنده سلامت و کرامت قوه قضائیه است.

 

رضایی خود را در این پرونده مدیون مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی (ره) دانست و تصریح کرد: آن زمان آن فیلسوف و دانشمند بزرگ ایلمان کمک کردند تا نفوذی در این پرونده نشود و امروز وظیفه خود می‌دانم که در برابر خلف صالح آن مرحوم که خودشان افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، ادای دین کنم.

 

وی همچنین با اشاره به تصمیم بزرگان طایفه مبنی بر سپردن تصمیم نهایی به حضرت آیت‌الله ملک حسینی ادامه داد: حضرت آیت‌الله شما هر تصمیمی بگیرید که به خیر و صلاح مملکت و جمهوری اسلامی و رضای خدا باشد همان، تصمیم طایفه بزرگ عباسی و باشرونی و من است.

 

ملک حسینی نیز در پایان ضمن تقدیر از اولیاء دم و همچنین طایفه بزرگ عباسی و باشرونی گفت: مسئولیت سنگینی به بنده واگذار شده است و من هم با خدای خود عهد خواهم بست که تصمیمی بگیرم که مورد رضای خدا باشد و سعی می‌کنم این عمل بر مبنای شرع، عقل و عرف انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.