مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از در دستور کار قرار گرفتن حمایت بیمه‌ای از مبتلایان به ایدز خبر داد.

حمایت بیمه‌ای از مبتلایان به ایدز روی میز وزارت کار

دکتر روزبه کردونی در گفت‌وگو با(ایسنا)، در مورد برگزاری اولین جلسه کمیته فنی حمایت اجتماعی از ایدز که پس از دو سال وقفه مجددا شروع به فعالیت کرده است گفت: ربیعی، وزیر رفاه هنگام ایراد برنامه‌هایش در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات نظام رفاهی کشور را عدم هماهنگی بین سازمان‌های حمایت کننده در زمینه آسیب‌های اجتماعی دانست و اعلام کرد که برای رفع این مشکل برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه اهتمام وزارت رفاه آن است که در حوزه مسائل اجتماعی و به خصوص آسیب‌های اجتماعی هماهنگی عمودی و افقی بین سازمان‌ها ایجاد کند اظهار کرد: ما در معاونت رفاه و دفتر آسیب‌ها برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طی دو سال اخیر با پیگیری‌های وزیر رفاه، شورای سالمندان، شورای اورژانس اجتماعی، شورای ساماندهی کودکان کار و شورای عالی رفاه فعال شدند گفت: امروز اولین جلسه کمیته فنی حمایت اجتماعی از ایدز تشکیل شد و نمایندگان سازمان بهزیستی، شورای عالی استان‌ها، سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت،‌ کمیته امداد و برخی فعالان مدنی حضور داشتند و نحوه اجرای وظایف این کمیته به ویژه در خصوص حمایت‌های روانی، اجتماعی و اقتصادی از افراد مبتلا مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌های مختلف گزارشات خود را در خصوص حمایت از مبتلایان به ایدز ارائه کردند.

کردونی با بیان اینکه نماینده بهزیستی از کاهش اعتبارات مرتبط‌ با باشگاه‌های مثبت ایدز گلایه داشت گفت: نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد نیز به پیشگیری نوع اول و همکاری جدی تر با آموزش و پرورش و همچنین تقویت روابط سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای حمایت از مبتلایان به ایدز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد بر تقویت نقش رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در آموزش و اطلاع رسانی تاکید داشتند افزود: یکی از مشکلاتی که در چارچوب حمایت اجتماعی از مبتلایان به ایدز در این جلسه مطرح شد، تامین امنیت شغلی این افراد بود که باید برای آن نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تعهد نماینده شورای عالی استان‌ها برای حضور جدی تر در این کمیته خبر داد و گفت: نماینده سازمان تامین اجتماعی نیز عنوان کرد که باید ایدز به عنوان یک مسئله اجتماعی در فضای عمومی و سیاست‌گذاری‌ها شناخته و مورد توجه قرار گیرد.

 

دکتر کردونی

 

کردونی همچنین با اشاره به سخنان دکتر گویا که به عنوان نماینده وزارت بهداشت در این جلسه حضور داشت عنوان کرد: نماینده وزارت بهداشت نیز گزارشی از وضعیت فعلی ایدز و مشکلات پیش رو ارائه کرد و از جمله موارد مهمی که در سالیان اخیر در حوزه ایدز با آن مواجه شدیم این است که الگوی انتقال تغییر کرده است و سهم روابط جنسی در ابتلا به ایدز افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به کاهش سن ابتلای افراد جامعه به ایدز گفت: همچنین بر اساس گزارش ارائه شده از سوی نماینده وزارت بهداشت مشخص شد که زنان سهم بیشتری در ابتلا به ایدز پیدا کرده‌اند که باید حساسیت و توجه ویژه‌تری به این مسئله شود.

 

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به صحبت‌های دکتر میدری، معاون وزیر کار و رفاه اشاره کرد و گفت:‌ دکتر میدری از عزم جدی معاونت رفاه در حمایت از حوزه حمایت‌های اجتماعی و حمایت‌های بیمه‌ای خبر داد و عنوان کرد:‌ باید اقدامات جدی و تاثیرگذاری در این حوزه صورت گیرد.

 

کردونی افزود:‌ میدری تاکید کرد که باید پروتکل همکاری بین دستگاه‌ها ایجاد شود تا هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و Ngo ها بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه حمایت‌های بیمه‌ای از مبتلایان به ایدز باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: حمایت‌های اجتماعی عامل مهمی در ایجاد تحول زندگی مبتلایان به ایدز دارد.

 

کردونی در پاسخ به این سوال که جلسات بعدی این کمیته چه زمانی تشکیل می‌شود؟ گفت: طبق آیین نامه باید هر سه ماه یکبار این جلسات برگزار شود اما تلاش داریم ظرف یک ماه آینده مجددا کمیته ایدز تشکیل جلسه دهد.

 

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه نمایندگان سازمان‌هایی همچون صدا و سیما، شهرداری تهران، هلال احمر،‌ وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر غیبت داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.