طی یکسال گذشته چند شرکت سهامی خاص و مؤسسه مالی در خراسان و شهر مشهد سرنوشت ناخوشایندی داشته و انبوهی از هموطنانمان را گرفتار کرده‌اند.

مالباختگان را سرگردان رها نکنید!

 پیشتر در همین ستون در این باره مطالبی را قلمی کرده و هشدارهایی دادم و عجیب است همه اظهار همدردی می‌کنند، اما در عمل کاری جلو نمی‌رود. در علم پزشکی شعاری داریم که: «پیشگیری بهتر و ساده‌تر از درمان است.» حقیقت آن است که در بسیاری از امور دیگر نیز این شعار کارایی معجزه آسایی دارد. هم در مورد مؤسسه‌های مالی و هم شرکتهایی که دچار مشکل شده‌اند، ترجیع بند مسؤولان این است که؛ فلان مجوز را نداشته، فلان تخلف را مرتکب شده و غیرقانونی بوده‌اند و... و هیچ کس پاسخ نمی‌دهد که چرا در همان آغاز قانون شکنی، جلوی اینها گرفته نشد تا چنین صدها هزار نفر را به خاک سیاه بنشانند. حالا که پیشگیری نکرده‌اید دستکم اکنون به فکر درمان باشید!

شهریورماه موعد نهایی تعهدنامه‌های یکی از این شرکتها برای بازگرداندن پول سهام مردم بود، اما همان گونه که پیش‌بینی می‌شد با وجود سررسید، فعلاً پولی در بساط نیست و انبوهی از سهامداران سرگردانند. در چنین وضعیتی بازار شایعات در گروه‌های مجازی بسیار داغ است. چندین هفته است همه حرف از مصوبه‌ای می‌زنند که باید توسط مسؤولان مربوط در تهران تأیید و امضا شود تا براساس آن چگونگی ادامه کار شرکت و مواجهه با سهامداران روشن شود. آیا آنها که باید این مصوبه را آماده و امضا کنند واقف نیستند که ده‌ها هزار سهامدار در این روزها برای نقد کردن تعهدنامه‌هایشان، مطابق تاریخ وعده داده شده به شرکت می‌روند و آنجا هیچ کس پاسخگو نیست؟

دوستان عزیز! مسؤولان بزرگوار! استاندار محترم! اگر پاسخگو بودن شرکت ربطی به مصوبه ندارد و آنها باید در هر حال پاسخ مردم را بدهند، این را اعلام و مسؤولان شرکت را وادار کنید تا جواب مردم را بدهند. اگر براستی برای هر اقدامی باید آن مصوبه کذایی برسد، پس به مسؤولان بالادستی تفهیم کنید که هر روز هزاران نفر در کمال یأس و ناراحتی و عصبانیت در سررسید تعهدنامه‌ها می‌آیند و هیچ کس به علت تعلل آن بزرگواران در نرساندن مصوبه هیچ پاسخی برای آنها ندارد.

 محض رضای خدا مردم را چنین سرگردان رها نکنید. میدان را به دست شایعه سازان ندهید تا در خلأ اطلاع رسانی درست و بهنگام سبب هراس و سردرگمی مردم شوند و آدرس اشتباه به آنها بدهند. جالب است هر بزرگواری هم که مصاحبه می‌کند می‌گوید هدف ما حفظ حقوق مردم است! آیا این است حفظ حقوق مردم؟ یکی باید درست و حسابی برای این مردم ناراحت و نگران شرح دهد که قرار است چه اتفاقی بیفتد. ادامه این روند بسیار مشکل‌ساز و دردسرآفرین خواهد بود. لطفاً سریعتر به این وضعیت پایان دهید. ببینید کی این را گفتم!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 2
    ساکت شید. شما خودتون رو در انعکاس اخبار دروغ نشون دادید. در مورد تجمع سهامداران پدیده اطلاع رسانیتون واقعی نبود و با سیاست خاصی عمل کردید. دل مردم از شما هم خونه. خیرتونو نخواستیم....
  • محمد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 2
    ما که تا یاد داریم نویسنده ی مطلب واقعیت رو گفتن و از حقوق ملت دفاع کردن . حالا شما راجع به چی صحبت می کنید و با کی اشتباه گرفتید من نمی فهمم؟ لطفا از طرف خودتون صحبت کنید ما از هر کسی که صدای ما رو انعکاس بده رضایت داریم جالبه شما باید از اونایی که حقتون رو خوردن دل خون داشته باشید از این بنده خدا دارین گله می کنید ؟ یکی هم که پیدا میشه صدای ما باشه، آدمایی مثل شما ساز مخالف سر میدن .یه کم واقع بین باشین .