قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: پیکرهای پاک جانباختگان خراسان رضوی در فاجعه منا پس از انجام مراحل قانونی در عربستان وارد کشور و سپس استان خواهد شد و با توجه به شرایط موجود در کشور عربستان نمی توان زمان دقیق ورودشان را پیش‌بینی کرد.

نامشخص بودن زمان ورود کلیه حجاج جانباخته خراسان رضوی در فاجعه منا به استان

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در حادثه منا 92 جانباخته از خراسان رضوی بودند که و 2 نفر این افراد از کشور ثالث به عربستان سعودی رفته بودند و در میان کل جانباختگان کشور، شهرستان نیشابور با 44 جانباخته بیشترین آمار جانباختگان ایرانی را داشت.

وی افزود: در میان مصدومان حادثه منا 6 زائر از خراسان رضوی داریم که از شهرستان‌های مشهد، نیشابور و سبزوار هستند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه از مجموع 92 جانباخته خراسان رضوی تاکنون 64 نفر وارد استان شدند، خاطرنشان کرد: این جانباختگان که در قالب سه گروه 23 نفره، 22 نفره و 19 نفره وارد استان شدند در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، فیروزه، تایباد، خواف، تربت جام، جغتای، کاشمر و سرخس تشییع شده‌اند و پیکرهای مطهرشان در گلزارهای شهدای آرامستان‌های شهرشان به خاک سپرده شدند.

واحدی تصریح کرد: پیکرهای پاک دیگر جانباختگان استان در این فاجعه تلخ و دردآور هم پس از انجام مراحل قانونی در عربستان وارد کشور و سپس استان خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود تمامی جانباختگان خراسان رضوی در حادثه منا تا اوایل هفته آینده وارد استان شوند، هرچند که با توجه به شرایط موجود در کشور عربستان زمان دقیقی را نمی‌توان در این رابطه پیش‌بینی کرد.

وی تأکید کرد: در اولین گروه جانباختگان خراسان رضوی 24 نفر وارد ایران شدند که پیکر پاک یک نفر از این جانباختگان به دلیل اینکه هنوز شناسایی نشده بود در تهران ماند و منتظر اتمام مراحل قانونی و شناسایی این هم‌استانی‌ عزیزمان هستیم و به محض شناسایی این فرد پیکر پاکش به مشهد منتقل می‌شود.

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به جانباختگان و حادثه‌دیدگان فاجعه منا در خراسان رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و دولت‌مردان خط و ربط‌های لازم را مشخص کردند و با قاطعیت این موضوع بسیار مهم را پیگیر هستند، گفت: باید حق و حقوق حادثه‌دیدیگان فاجعه منا از سران آل سعود گرفته شود و کل جهان اسلام از این موقعیت استفاده کنند و مطالبات به حق حجاج حادثه‌دیده خود از طریق دادگاه‌های جهانی پیگری کرده تا این دادگاه آل سعود خائن را که به عمد در حوادث تلخ حج امسال و به ویژه حادثه تلخ منا نقش‌آفرین بود محکوم کند.

واحدی عنوان کرد: تعطیلی مناسک حج تنها با حکم مقام معظم رهبری میسر است و در این رابطه تابع نظرات مراجع عظام تقلید و به ویژه مقام معظم رهبری هستیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین پیام حادثه منا رسوایی آل سعود بود و در مرکزی که عامل وحدت است سران آل سعود نشان دادند که عربستان مرکزی امن برای این مهم نیست و باید جامعه اسلامی متولی این امر مهم شده و مدیریت حج را از عربستان سعودی که لایق این مسئولیت بسیار مهم نیست بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.